شکل‌گیری کمپین «نه به حلال» در هند

رهبر یکی از احزاب ملی‌گرای افراطی در هند کمپینی را برای مقابله با محصولات حلال در این کشور راه‌اندازی کرده است.

به گزارش Hindu Post، حزب Maharashtra Navnirman Sena موسوم به (MNS) به رهبری راج تاکری کمپین «نه به حلال» را راه‌اندازی کرده است.

این حزب ادعا کرده که صنعت حلال بزرگترین مکانیسم تأمین مالی تروریسم بوده و همچنین هندوها درآمد و معیشت خود را به دلیل صنعت اسلامی از دست داده‌اند.

تاکری گفته است: اهمیت گوشت حلال به حدی افزایش یافته که تجارت گوشت جاتکا (ذبح شده به روشی که در آئین هندو بر آن تأکید شده) به شدت آسیب دیده است.

یاشوانت کیلدار، دیگر عضو حزب MNS در نامه‌ای سرگشاده ادعا کرده تجارت محصولات حلال همچنین غذاهای گیاهی و افراد گیاه‌خوار را هدف قرار داده و از مردم خواسته است که گوشت حلال مصرف نکنند.

در بخشی از این نامه آمده است: به نوعی، ما با خرید این محصولات به تروریسم کمک مالی می‌کنیم. باید این را در حزب خود با نه گفتن به حلال متوقف کنیم. از مردم می‌خواهیم که جنبشی حول این هدف ایجاد کرده و به این پویش بپیوندند.

وی ضمن دعوت از مردم برای پیوستن به این کمپین، ذبح حلال را یک روش ظالمانه اسلامی برای ذبح حیوانات عنوان کرد.

کیلدار تأکید کرد که غیرمسلمانان گوشت جاتکا مصرف می‌کنند. صنعت حلال که به سرعت در حال رشد است و بر فروشندگان گوشت جاتکا که عمدتاً از جوامع هندو هستند تأثیر می‌گذارد.

این حزب پیش از این نسبت به استفاده از بلندگو در مساجد اعتراض کرده بود.

رهبر این حزب گفته بود: با حق نمازخواندن مخالف نیستم، اما بلندگوهای مساجد باید برداشته شود. من از دولت می‌خواهم آنها را حذف کند. در غیر این صورت هانومان چلیسا (اشعار آئین هندو) درست جلوی آن مساجد پخش خواهیم کرد. کدام دین از بلندگو استفاده می‌کند؟

منبع: ایکنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.