افزایش پرونده‌های درخواست تغییر جنسیت در تهران

گزارش‌ها در تهران حاکی از افزایش دوبرابری تعداد مراجعان برای تشکیل پرونده تغییر جنسیت است.

رئیس بخش معاینات روانپزشکی اداره کل پزشکی قانونی استان تهران گفت: روزانه ۵۰ پرونده حقوقی در بخش روانپزشکی پزشکی قانونی بررسی می‌شود.
۱۰ یا ۲۰ سال پیش شاید به طور مثال ۲ تا ۳ درصد پرونده‌های ما مربوط به درخواست تغییر جنسیت بود، اما امروزه این آمار ۲ برابر شده و بین ۵ تا ۶ درصد است.

مهدی صابری افزود: ما فیلتری برای ورود این پرونده‌ها به پزشکی قانونی قرار داده‌ایم که در دهه‌های گذشته این روند نبود؛ اما با دادگاه مذاکراتی داشته‌ایم و توافقی حاصل شده و کسی که تقاضای تغییر جنسیت دارد باید حداقل یک سال دوره‌های مشاوره و ارزیابی روانی و آزمایشات لازم روان درمانی و … را انجام داده باشد.

صابری گفت: در گذشته ممکن بود فردی به یک روانپزشکی مراجعه کند و روانپزشک تشخیص اختلال دهد و این فرد با نامه این روانپزشک به دادگاه می‌رفت و بعد به پزشکی قانونی معرفی می‌شد و در پزشکی قانونی باید بررسی می‌شد و ما تازه متوجه می‌شدیم که این فرد نیاز به مشاوره‌های بیشتر و دارو درمانی دارد و موافقت نمی‌شد.

وی ادامه داد: اما در حال حاضر با روندی که در نظر گرفته‌ایم افرادی که به پزشکی قانونی مراجعه می‌کنند اغلب حداقل یکسال است که این دوره‌ها را طی کرده‌اند و اگر در نهایت به نتیجه نرسیده‌اند و در واقع چاره‌ای جز تغییر جنسیت نداشته باشند به پزشکی قانونی معرفی می‌شوند. این فیلتر و روندی که در خصوص این پرونده ها گذاشته شده است باعث می شود افرادی که به ما مراجعه می کنند افرادی باشند که این دوره ها را طی کرده و تقریبا تشخیص در خصوص این افراد قطعی است.

منبع: خبر مهم

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.