انتقاد اتحادیه علمای مسلمان از دولت هند

دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمان خشونت‌ها علیه مسلمانان هند را هدفمند دانست و اتهامات واهی بر ضد مسلمانان این کشور را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از القدس العربی، بر اساس گزارش‌های حقوق بشری تجاوزات و خشونتهای هندوهای افراطی علیه مسلمانان رو به افزایش است و این حملات بدون هیچگونه واکنشی از سوی دولت هند روز به روز بیشتر می‌شود.

در همین زمینه، شیخ علی قره داغی، دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمان، در بیانیه‌ای خشونت هدفمند و اتهامات واهی بر ضد مسلمانان هند را محکوم کرد و آن را عامل گسترش نفرت و تشدید خشونت علیه اقلیت مسلمان هند دانست.

وی تأکید کرد: آزار و اذیت مسلمانان تنها به آزار جسمی محدود نمی‌شود بلکه به شکل‌های دیگری هم مشاهده می‌شود و هدف هندوهای افراطی از این کار، خدشه‌دار کردن حیثیت اقلیت مسلمان و متهم کردن آنان است.

وی با اشاره به اتهاماتی که اخیراً علیه اقلیت مسلمان هند مطرح شده، گفت: این اتهامات باعث کشتار مسلمانان و حمله به  مغازه‌ها و اماکن تجاری آنان به قصد چیره شدن بر اقتصاد و مشاغل مسلمانان صورت می‌گیرد.

قره داغی تأکید کرد: هند قرن‌ها زیر نظر حکومت‌های اسلامی بوده است. با وجود این، هیچ کس هندوها را به پذیرش اسلام وادار نکرده و این مسئله، دروغ و بهتان هندوها علیه مسلمانان را ثابت می‌کند.

وی همچنین تأکید کرد: این اتهامات واهی و بی‌اساس برای توجیه جنایات فجیعی است که علیه مسلمانان انجام می‌گیرد. آنها با این اقدامات قصد دارند مسلمانان را از داشتن تابعیت هندی و حقوق انسانی و طبیعی خود محروم سازند و آنگونه که نیویورک تایمز گفته، می‌خواهند هند را به میهن خالص برای هندوها تبدیل کنند؛ و این خطر بزرگی برای مسلمانان و حتی سایر اقلیت‌ها است.

دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمان از آزادگان جهان، سازمان‌های بین‌المللی و حقوق‌بشری خواست تا به وظیفه‌ انسانی و فرهنگی خود در قبال اقلیت مسلمان هند عمل کنند.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.