گلف اسلامی در انگلیس

اتحادیه گلف مسلمانان در انگلیس توانسته با فراهم کردن امکاناتی مطابق با شعایر اسلامی، صدها نفر از مسلمانان را به انجام این بازی تشویق کند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از گاردین، اتحادیه گلف مسلمانان (MGA) در انگلیس، برای تشویق مسلمانان به بازی گلف صدها نفر از گلف‌بازان مسلمان را به خود جذب کرده و به عنوان اولین اتحادیه‌ای که میزبان مسلمانان در این رشته است، با استقبال زیادی مواجه شده است.

این اتحادیه به مسلمانان امکان می‌دهد که ضمن رعایت شعائر دینی خود به بازی بپردازند و به آنها اجازه وقفه برای نماز، صرف غذای حلال، نوشیدنی بدون الکل و بازی بدون قمار را می‌دهد.

امیر مالک، بنیانگذار MGA، به گاردین گفت در یک بازی سه تا چهار ساعته، بعضی مواقع نیاز دارم نماز بخوانم و هنگامی که بازی تمام می‌شود، بازیکنان نیاز به نوشیدنی دارند. برای کسی که مشروبات الکلی مصرف نمی‌کند بسیار ناراحت کننده است که در برخی باشگاه‌ها نوشیدنی غیرالکلی وجود ندارد.

وی افزود: ممکن است برخی مسلمانان که عضو یک باشگاه هستند، احساس کنند در حاشیه قرار دارند.

این انجمن اکنون مسابقات و روزهای خاص گلف را در سراسر انگلیس برگزار می‌کند که در آن مسلمانان می توانند احساس آرامش و راحتی کنند.

در ماه می سال ۲۰۲۰، این اتحادیه میزبان مسابقه‌ای با عنوان «روز گلف مسلمانان» بود و از گلف بازان منچستر ، لندن و اسکاتلند دعوت کرد تا در این رویداد ویژه بین ادیانی شرکت کنند.

مالک می‌گوید: از زمان راه اندازی MGA، صدها نفر از گلف‌بازان مسلمان را ملاقات کرده‌ام. برخی از آنها که اکنون در ۶۰ و ۷۰ سالگی هستند با تبعیض زیادی روبرو شده‌اند.

یک مرد مسلمان گفت هیچ کس با او بازی نمی‌کرد. همه چیز بهتر شده است اما هنوز مسیری طولانی در پیش است.

وی ادامه داد: زنان سفیدپوست اغلب در باشگاه‌های گلف احساس می‌کنند که به حاشیه رانده شده‌اند. تصور کنید که اوضاع برای زنان رنگین‌پوست چگونه است و با کسی که روسری یا نقاب داشته باشد چه رفتاری می‌شود.

مالک تصریح کرد: گلف یکی از معدود ورزش‌هایی است که زنان مسلمان می‌توانند در آن احساس راحتی کنند چون شما می‌توانید آنچه را که می‌خواهید بپوشید. MGA اولین انجمن اختصاصی گلف در جهان است که می‌توانید با گلف‌بازان حرفه‌ای و مسلمان ارتباط پیدا کنید.

این انجمن بستر منحصر به فردی را فراهم کرده است که در آن مسلمانان می‌توانند با کیفیتی جهانی از گلف لذت ببرند؛ با بازیکنان ارتباط برقرار و معاشرت کنند.

مالک امیدوار است که این انجمن را جهانی کند. وی می‌گوید: من می‌خواهم این انجمن جهانی را به کشورهای مسلمان مانند پاکستان، ترکیه و مالزی ببرم. میلیاردها مسلمان در جهان وجود دارند و من می‌خواهم تعداد بیشتری از آنها گلف بازی کنند.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.