درخواست فلسطین از آمریکا برای جلوگیری از شهرک‌سازی اسرائیل

نخست‌وزیر دولت وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین از آمریکا خواست برای جلوگیری از گسترش شهرک‌سازی اسرائیل اقدامی سریع و کارساز را در دستور کار خود قرار دهد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، محمد اشتیه، نخست‌وزیر دولت وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین در جلسه هفتگی دولتش در رام الله به تصمیم اشغالگران در اجرای طرح‌های احداث بیش از ۱۲ هزار واحد مسکونی در کرانه باختری و مشروعیت بخشیدن به کانون شهرک‌سازی‌ اشاره کرد و گفت: تمامی این طرح‌ها با قطعنامه شورای امنیت درباره شهرک‌سازی‌ها مغایرت دارند.

اشتیه تاکید کرد: گسترش استعماری شهرک‌سازی در اراضی اشغالی طفری روی جدید است که خطرات زیادی را به همراه خواهد داشت و منجر به نابودی تلاش‌های بین‌المللی با هدف تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای چهارم ژوئن به پایتختی قدس شرقی خواهد شد. طرح قانون مشروعیت بخشی به کانون شهرک‌سازی و همه این گام‌ها از سوی کنست (پارلمان اسرائیل) مغایر با قطعنامه شورای امنیت در زمینه شهرک‌سازی به خصوص قطعنامه ۲۳۳۴ است.

نخست‌وزیر دولت فلسطین همچنین حملات مکرر رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی و نمازگزاران را محکوم و اشاره کرد، این تجاوزات مقدمه ادامه تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی است.

او همچنین بازداشت‌های شماری از نامزدهای انتخاباتی در قدس اشعالی و ممنوعیت برگزاری کنفرانس‌های خبری فراکسیون‌های شرکت‌کننده در انتخابات پارلمانی را محکوم کرد؛ انتخابات پارلمانی که ۲۲ ماه مه برگزار می‌شود.

نخست‌وزیر دولت رام‌الله اشاره کرد: دولت تلاش‌هایش را با شرکای بین‌المللی برای برداشتن موانع اسرائیلی و تلاش برای تسهیل برگزاری انتخابات در قدس ادامه می‌دهد و در این راستا ریاض المالکی، وزیر خارجه سفری به بروکسل داشته تا تمام تلاش‌های جامعه جهانی را برای حمایت از موضع فلسطینی در خصوص برگزاری انتخابات در قدس بسیج کند.

او اضافه کرد: ما مطمئنیم شرکای بین‌المللی در عبور از موانع موجود در مسیر برنامه انتخابات و اختیارات قانون اساسی در زمان مورد نظر یاری خواهند کرد و دولت برای موفقیت روند دموکراسی و انتخابات تلاش خود را کرده است

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.