کرانه باختری به جزایر پراکنده تبدیل شده‌است

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای عنوان کرد که دولت رژیم اشغالگر مناطق و شهرهای کرانه باختری اشغالی را به جزایر پراکنده‌ای تبدیل کرده است و این جزایر با جاده‌های ارتباطی به هم وصل می‌شوند که رژیم اشغالگر بر آنها سیطره دارد و عبور و مرور آن را کنترل می‌کند.

در این بیانیه آمده است: سیاست و مواضع نخست‌وزیر اسرائیل و اقدامات تحریک‌آمیز او در کرانه باختری اشغالی از طریق تشویق به افزایش شهرک‌سازی‌ها و اعطای جوایز و تسهیلات بیشتر به شهرک‌سازان، نشان‌دهنده سیاست شهرک‌سازی مستمر و بیانگر ساخت‌ وسازهای روز افزون در طول و عرض کرانه باختری است.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان افزود: طی هفته‌های اخیر حملات و جنایات شهرک‌نشینان همزمان با فصل انتخابات اسرائیل که سرزمین فلسطین اشغالی را به عرصه‌ رقابت بین احزاب مختلف راست‌گرا تبدیل کرده، افزایش یافته است.

در ادامه بیانیه اعلام شده که عملیات توسعه شهرک‌سازی در کرانه باختری همزمان با تخریب‌های گسترده و سیستماتیک منازل مسکونی و تأسیسات فلسطینیان، چه در قدس اشغالی و چه در مناطق طبقه‌بندی شده (ج) از جمله الاغوار، با هدف یهودی کردن و تخلیه این مناطق از فلسطینیان صورت می‌گیرد.

وزارتخانه یاد شده در پایان بیانیه خود اعلام کرد که از سکوت جامعه جهانی در برابر تلاش‌های اسرائیل برای تغییر واقعیت و ماهیت کرانه باختری اشغالی و ممانعت رژیم اشغالگر از تحقق سازش بر مبنای راهکار دو دولتی، متعجب است.

منبع: ایکنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.