لایحه انگلیسی بر ضد همکاری تجاری با اسرائیل در کرانه باختری

۴۲ قانون‌گذار انگلیسی لایحه‌ای را به مجلس عوام این کشور تحویل دادند که در آن از دولت خواستند از تامین تجهیزات فنی عملیات تخریب سازه‌های فلسطینیان از سوی شرکت‌های انگلیسی جلوگیری کند.

در این لایحه که متن آن در تارنمای پارلمان انگلیس منتشر شد، آمده است: ما قویا تخریب دهکده فلسطینی «خربه حمصه الفوقا» را محکوم و اعلام می‌کنیم که از بی‌خانمانی ۷۳ فلسطینی شامل ۴۱ کودک، در جریان بزرگترین پروژه آوارگی اجباری در کرانه باختری بهت‌زده شده‌ایم.

قانون گذاران انگلیسی با اشاره به اینکه فقط در سال گذشته (۲۰۲۰) ۸۰۰ فلسطینی در کرانه باختری بی‌خانمان شده‌اند، نسبت به تامین تجهیزات فنی عملیات تخریب سازه‌های فلسطینیان از سوی شرکت انگلیسی جی‌سی‌بی ابراز نگرانی کرده و یادآور شدند که دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد، این شرکت را در فهرست نهادهایی قرارداده که در این پروژه غیر قانونی شریک هستند.

امضاء کنندگان این لایحه از دولت خواسته‌اند تا بلافاصله تمام همکاری‌های تجاری با رژیم صهیونیستی را در پروژه تخریب و شهرک‌سازی در کرانه باختری را متوقف کند و مانع ارسال تجهیزات شرکت‌های انگلیسی به این منطقه شود.

این لایحه از سوی احزاب مخالف سیاسی دولت انگلیس مورد حمایت قرار گرفته است.

رژیم اشغالگر قدس در هفته‌های اخیر تحرکات خود در تخریب منازل فلسطینیان و دستگیری جوانان فلسطینی در مناطق مختلف کرانه باختری را شدت بخشیده‌اند.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در اراضی فلسطینی به تازگی اعلام کرد که اسراییل (رژیم صهیونیستی) از آغاز سال جدید میلادی تاکنون ۱۷۸ ساختمان مسکونی فلسطینیان را در کرانه باختری تخریب یا دستور تخریب آن را صادر کرده است.

این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد در گزارش خود آورده است: تخریب و مصادره منازل مسکونی فلسطینیان به دست رژیم اسراییل منجر به آوارگی ۲۵۹ نفر از جمله ۱۴۰ کودک شده است.

این گزارش افزوده است: اسزاییل (رژیم صهیونیستی) به تازگی ۹ خانواده شامل ۶۰ نفر از جمله ۳۵ کودک را به دلیل تخریب منازل آن ها در منطقه دره اردن آواره کرده است.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در اراضی فلسطینی هشدار داده است: زندگی این خانوارها به دلیل سرمای هوا، شیوع کرونا و کوچ اجباریشان در خطر است.

احداث واحدهای جدید شهرک‌سازی نقض آشکار قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد است. این قطعنامه که ۲۳ دسامبر ۲۰۱۶ (۳دی ۹۵) با رای مثبت ۱۴ عضو و تنها رای ممتنع آمریکا به تصویب رسید، ضمن غیرقانونی خواندن شهرک‌سازی در خاک فلسطین، از رژیم صهیونیستی می‌خواهد که عملیات شهرک‌سازی را متوقف کند.

منبع: ایرنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.