انتشار کتاب «تأملاتی بر نسبت ساحت قدس، وجود و تاریخ»

تازه‌ترین اثر بیژن عبدالکریمی، استاد فلسفه دانشگاه آزاد با عنوان «تأملاتی بر نسبت ساحت قدس، وجود و تاریخ» در قالب سه جلد به همت انتشارات نقد فرهنگ منتشر شد.

به تازگی کتاب تازه بیژن عبدلکریمی با عنوان «تأملاتی بر نسبت ساحت قدس، وجود و تاریخ» در سه جلد با عناوین جلد اول: ساحت قدس در جهان مدرن و پسامدرن، جلد دوم: گشودگی و فروبستگی به ساحت قدس و جلد سوم: ساحت قدس، جامعه و امر سیاسی توسط انتشارات نقد فرهنگ منتشر شده است.

در معرفی این اثر در پشت جلد کتاب آمده است: موضوع اصلی در اثر سه گانه حاضر تاملاتی در خصوص نسبت میان ساحت قدس، وجود، ذات و زمان، فراتاریخ و ظهور ساحت قدس در تاریخ است. کتاب پرسش از امر دینی در جهان معاصر، بسیار زود در همان نخستین ماه های انتشارش توانست به حوزه بین الاذهانیت دست یاید و محل نقد وبررسی بسیاری از صاحب نظران کشورمان قرار گیرد. اثر سه جلدی حاضر، با توجه به چشم اندازهای گوناگون و متنوع نگارنده و ناقدان، حاوی مطالب متعددی چون «پایان تئولوژی»، «گذر از تئولوژی به آنتولوژی»، «افول عالم دینی»، «وضعیت حضور ساحت قدی و امر دینی در زیست جهان مدرن و پسامدرن»، « الهیات پسامدرن»، «رابطه تئولوژی، الهیات و امر دینی در غرب و در جهان اسلام» «رابطه تئولوژی، علم و دین»، «چالش بر سرامکان تفسیر دینی و معنوی از هایدگر»، «تاریخ رخداد به مثابه امر دینی»، «عقلانیت مدرن، روشنفکری دینی و فروبستگی به ساحت قدس»، «رابطه ساحت قدس، زبان و تفکر»، «معنا و مفهوم فراتاریخ و فراتاریخیت»، «رابطه تاریخ و فراتاریخ»، «رابطه مقوله وحی و تاریخ»، «روایت تراژیک یا روشنگرانه از تاریخ»، «ساحت قدس، جامعه و امر سیاسی در جهان معاصر»، « ساحت قدس و گفتمان انقلاب اسلامی ایران» و… است. لیکن همه این موضوعات و پاسخ های اینجانب به انتاقادات منتقدان را می توان حول محور واحد «تاملاتی بر نسبت ساحت قدس، وجود و تاریخ» تلقی کرد. محوری که وحدت بخش همه مطالب در این سه جلد است.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.