بررسی نقش ادیان در بحران کرونا در همایش بردفورد انگلیس

جمعی از رهبران ادیان مختلف در بردفورد (Bradford) انگلیس در همایشی مجازی نقش ادیان در مواجهه با بحران کرونا را بررسی کردند.

به گزارش thetelegraphandargus، جمعی از رهبران ادیان در بردفورد انگلیس با اعتقاد به نقش مؤثر ادیان در مواجهه بحران کرونا، در یک کنفرانس ویدئویی به میزبانی بلاگ «Keeping Faith» گرد آمدند تا در مورد پاسخ ادیان به همه‌گیری کووید بحث کنند.

در این مراسم سخنرانان مسلمان، یهودی، هندو، سیک و مسیحی گرد هم آمدند و روایت‌های الهام‌بخشی را در مورد چگونگی کمک ایمان به آنها برای ادامه زندگی در این اوقات دشوار به اشتراک گذاشتند.

«توبی هوارث»، اسقف بردفورد، مجری و میزبان این نشست ویدئویی بود. وی گفت: غالباً فرصت این نیست که بشنویم پیروان ادیان مختلف چه کارهایی را به چه منظوری انجام می‌دهند. انگیزه آنها چیست و چه چیزهایی در کتاب‌های مقدس به آنها الهام می‌بخشد یا دعاهایی که آنها را در لحظات دشوار یاری می‌کند چیست؟

وی افزود: به لطف این برنامه، ما اکنون یک گزارش ماندگار در مورد چگونگی پاسخ پیروان جوامع مختلف دینی به بیماری همه‌گیر کرونا چه در سطح شخصی و چه در سطح جمعی وجود دارد.

«سعدیه مشتاق»، از شورای زنان مسلمان، گفت: بسیار خوب است که چنین ترکیبی از نمایندگان ادیان، بحث‌های آگاهی‌بخشی را درباره ادیان خود مطرح می‌کنند.

همچنین «صوفیا بانسی»، از فعالان مسلمان انگلیس، اظهار کرد: دشواری‌ها باعث می‌شوند که بیشتر به باورهای دینی خود پناه ببرم. از نظر اسلام، خداوند به همه امور آگاه است و به انسان‌ها اجازه می‌دهد که او را به شیوه خاص خود عبادت کنند. یکی از این راه‌ها، که من به آن پایبندم، مسئولیت‌پذیری در برابر جامعه در روزهای دشوار و انجام امور خیر و عملی کردن دین در زندگی روزمره است.

منبع خبرگزاری ایکنا
مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.