نوجوانان فرانسوی در جستجوی شربت شهادت در سوریه

برخی از نوجوانان فرانسوی در جستجوی نوشیدن شربت شهادت سر از سوریه در می آورند.

به گزارش سرویس انگلیسی سایت جهان ادیان به نقل از سایت بی بی سی دینی اخلاقی، برخی از نوجوانان فرانسوی که به تازگی به اسلام گرویده اند در جستجوی جهاد و شهادت عازم سوریه می شوند.
 

این نوجوانان که برخی از آنها حتی به تازگی مسلمان شده اند با فرار از خانه و علی رغم مخالفت خانواده خود فرانسه را ترک می کنند تا با شرکت در جنگ سوریه هم به جهاد بپردازند و هم شانس خود را برای نوشیدن شربت شهادت امتحان کنند.
 

آقای ژرار پدر یکی از این نوجوانان که به سختی حاضر به مصاحبه شده می گوید این جوانان اغلب با اتوبوس و به صورت قاچاقی ابتدا عازم اسپانیا و شهر بارسلنا، از آنجا به کازابلانکای آفریقا و سپس به استانبول ترکیه رفته و وارد سوریه می شوند تا به نیروهای جهادی بپیوندند.
 

او می گوید اغلب این بچه ها از خانواده های متلاشی شده هستند اما زندگی خوبی داشته اند و از رفاه نسبی برخوردار بوده اند.
 

ژرار درباره پسر خود نیکلاس که اکنون مسلمان شده و با نام ابو عبدالرحمان در سوریه تفنگ به دست دارد می گوید کامپیوتر او دائما پر از فیلم های مربوط به گروه های جهادی افغانستان بود.
 

ژرار معتقد است گروه یا سازمان خاصی پشت این اعزام به جبهه نبرد نیست و این نوجوانان خود به دنبال این کارها می روند. وی جستجوی هویت جدید را یکی از انگیزه های احتمالی این اقدام می داند.
 

اما یکی از این نوجوانان در ویدئویی اینترنتی در حالی که لباس نظامی مشابه افراد القائده بر تن دارد و سلاح به دست است می گوید: پدر و مادر من در فرانسه ملحد بودند و قائل به هیچ دینی نبودند. او هدف خود را از حضور در سوریه جهاد و شهادت می داند.
 

گفتنی است این اقدامات در حالی صورت می گیرد که دولت فرانسه مجازات سنگینی برای اینگونه اقدامات در نظر گرفته و این افراد را به زندان تهدید کرده است.
 
برخی از نوجوانان فرانسوی در جستجوی نوشیدن شربت شهادت سر از سوریه در می آورند.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.