معنای زندگی و سراغی که از فیلسوفان گرفته نمی شود

اعتماد در آخرین شماره هفته به گزارش نشست «علوم اجتماعی و دانشگاه» پرداخته و یادداشت محسن آزموده درباره «معنای زندگی» را منتشر ساخته است.

روزنامه اعتماد که همچون روزنامه شرق به انعکاس «سخنان سیدحسن خمینی در جمع برگزارکنندگان جشنواره فیلم روح‌الله»، «دومین نامه مطهری به جنتی درباره وضعیت منتخب سوم اصفهان»، «خطبه های جمعه دیروز تهران و مشهد» و «نظر مراجع درباره حج امسال» پرداخته، در صفحه 8 به گزارش سخنرانی «مقصود فراستخواه»، «سیامک زند رضوی»، «یوسف اباذری» و «ابراهیم توفیق» چهار تن از اساتید جامعه شناسی در نشست «علوم اجتماعی و دانشگاه» در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران پرداخته است.
 

معنای زندگی و سراغی که از فیلسوفان گرفته نمی شود
محسن آزموده در ستون هفتگی خود در صفحه 16 با عنوان «فلسفه در خیابان» از «معنای زندگی» سخن گفته و با اشاره به «پیشنهاد یکی از استادان مطرح فلسفه دین درباره گنجاندن رشته «معنای زندگی» در مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها» و «افزایش شمار کتاب‌های منتشر شده درباره معنای زندگی از منظر فلسفی»، از داغ بودن بازار بحث درباره معنای زندگی نوشته است.
 
او در ادامه، یکی از نگاه ها به این موضوع را «نگرش مثبت و به فال نیک گرفتن این اقبال» دانسته و آن را نشانه ارتقای سطح نیازهای مردمان در عصر خودمان از احتیاجات اولیه و عموما مادی در هرم معروف مازلو به نیازمندی‌های فرهنگی و معنوی تلقی کرده است.
 

نگارنده، نگاه دوم به تورم بحث معنای زندگی در این روزگار را نه چندان خوش‌بینانه توصیف کرده و از خریدار پیداکردن بحث معنای زندگی از فرط بی‌معنایی آن نوشته و معتقد است «تنها شمار کمی از آدم‌ها برای معنای زندگی سراغ از فیلسوفان می‌گیرند.»
 
 

اعتماد در آخرین شماره هفته به گزارش نشست «علوم اجتماعی و دانشگاه» پرداخته و یادداشت محسن آزموده درباره «معنای زندگی» را منتشر ساخته است.مرور مطبوعات/ ‌شنبه‌ 25 اردیبهشت / روزنامه اعتماد

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.