پاپ بازیگر می‌شود!

شرق در شماره امروز از ضرورت تجلیل ورزشکارانی گفته که در هنگام پیروزی، از خدا یاد می کنند و در کنار سخنان رئیس دستگاه قضا درباره فلسفه شکل گیری انقلاب، از قول دادستان تهران خواستار سخت گیری بر قضات متخلف شده است.

تجلیل از ورزشکارانی که اسم خدا را می‌آورند و یا سجده می‌کنند ضروری است
روزنامه شرق در صفحه 2 سخنان رهبری در دیدار با دست‌اندرکاران برگزاری کنگره شهدای ورزش کشور را برجسته ساخته و از قول ایشان خواستار تجلیل از ورزشکارانی شده  که که اسم خدا را می‌آورند و یا بعد از آنکه در رقابت پشت حریف را به خاک می‌رسانند، سجده می‌کنند.
 
ایشان در این دیدار به این نکات نیز پرداخته اند:
– لازم است جامعه بداند که فداکاری در راه دین و انقلاب، مخصوص یک قشر خاص نیست و همه اقشار در این مسابقه عظیم و معنوی شرکت دارند.
 
– جوان ورزشکار، به‌‌طور طبیعی برای بخش مهمی از جوان‌ها الگو است و اخلاق، رفتار و کیفیت و سبک زندگی او می‌تواند تأثیرگذار باشد و جامعه را به‌‌سوی دین، اخلاق و معنویت سوق بدهد.
 
– افتخارِ بالاتر از خواندن سرود ملی‌ و یا بالارفتن پرچم در سکوی قهرمانی، اقدام آن ورزشکاری است که حاضر نمی‌شود با حریف صهیونیست کشتی بگیرد و یا بانوی ورزشکاری که با چادر و یا حجاب کامل اسلامی روی سکوی قهرمانی می‌ایستد. این نشان‌دهنده هویت یک ملت و استحکام عنصر و فلز مقاوم آنان است که در مقابل موج توهمات و احساسات توهم‌‌آمیز شکست نمی‌خورند و مغلوب نمی‌شوند و باید کاری کرد که محیط ورزش به این سمت حرکت کند.

– یکی از کارهای لازم، تجلیل از ورزشکارانی است که اسم خدا را می‌آورند و یا بعد از آنکه در رقابت پشت حریف را به خاک می‌رسانند، سجده می‌کنند. این رویکرد نمادی از هویت و شخصیت ایران اسلامی است…. امیدوارم روزبه‌‌روز محیط ورزش پاکیزه‌‌تر و روشن‌‌تر شود.
 
 
 
تابوی سیطره تفکر سیاسی لیبرال‌دموکراسی و سکولاریسم را در دنیا شکستیم
روزنامه شرق در صفحه 17 به انتشار سخنان رئیس دستگاه قضا در جمع اعضای ستاد فرماندهی کل سپاه پاسداران پرداخته و با تاکید بر اینکه «نظام مردم‌سالاری دینی» سبب احساس خطر قدرت‌های سلطه‌گر از ایران شده، افزوده است: «جمهوری اسلامی ایران تابوی سیطره تفکر سیاسی لیبرال‌دموکراسی و سکولاریسم را در دنیا شکست و ساختار بدیعی به جهانیان معرفی کرد.»

او با اشاره به اینکه در نگاه توحیدی، همه عوالم به خدای متعال قائم است افزوده است: «حضرت امام (ره) با الهام از همین نگاه توحیدی در مقابل تفکر لیبرالی غرب ایستاد، بااین‌حال متأسفانه عده‌ای در برهه‌ای از تاریخ انقلاب به دفاع از سکولاریسم پرداختند.»
 
رئیس دستگاه قضا، لازمه برخورداری از حیات طیبه مبتنی بر نگاه توحیدی را تزکیه نفس و تلاش برای خودسازی توصیف کرد و گفت: «برای رسیدن به چنین هدفی باید همواره به بیدارباش‌های قرآنی و ارزش‌های دینی توجه کرد.»
 
 
 
دادستان تهران: به قاضی های متهم به فساد اخلاقی، مالی و اعتیاد ترحم نشود
شرق در صفحه 19 سخنان دادستان تهران در خصوص قضات متهم را منعکس ساخته و خواستار آن شده که به متهمان قاضی در سه مورد شامل فساد اخلاقی، فساد مالی و اعتیاد ترحم نکنند.
 

جعفری دولت‌آبادی افزوده است: «نمی‌توان پذیرفت قاضی و کارگزارانی که به ارباب رجوع اناث خود پیشنهاد نامشروع و خلاف اخلاق می‌دهند را با استناد به ممنوعیت تحقیق در جرایم منافی عفت، رها کنیم؛ بنابر‌این قانون باید نسبت به کارگزاران و قضات استثنا قائل نشود.»
 
 
 
دیگر عناوین برگزیده «شرق» امروز:
داعش دوباره لندن را تهدید کرد/ گروه تروریستی «داعش» با اعلام اینکه انگلیس به دلیل اعلام جنگ علیه مسلمانان با بزرگ‌ترین قتل‌عام مواجه خواهد شد، لندن را به حملاتی شدیدتر از حملات پاریس تهدید کرد.
 
 
پاپ بازیگر می‌شود!/ پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان قرار است در فیلمی به نام «ماورای خورشید» از مؤسسه فیلم‌سازی «آمبی» به ایفای نقش بپردازد. این فیلمی خانوادگی و براساس کتاب مقدس است.
 

شرق در شماره امروز از ضرورت تجلیل ورزشکارانی گفته که در هنگام پیروزی، از خدا یاد می کنند و در کنار سخنان رئیس دستگاه قضا درباره فلسفه شکل گیری انقلاب، از قول دادستان تهران خواستار سخت گیری بر قضات متخلف شده است.مرور مطبوعات/ ‌چهار‌شنبه‌ 14 بهمن/ روزنامه شرق

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.