مقام معظم رهبری: تشیع لندن نشینی که نقش جاده‌صاف‌کن استکبار را ایفا می‌کند، تشیع نمی‌دانیم

«دین آنلاین» با این عناوین اقتباسی، روزنامه «شرق» را مرور کرده است: «مقام معظم رهبری: ایجاد گروه‌های جرار، هتاک و جبار تکفیری مهم‌ترین ابزار برای ایجاد اختلاف‌های به‌ظاهر مذهبی میان ملت‌هاست/جنگ در عراق، سوریه، یمن و سایر مناطق، نه جنگ مذهبی که جنگی سیاسی است/در حمایت از مظلوم توجهی به مذهب نکرده و همان حمایتی را که از برادران شیعه خود در لبنان کردیم، از برادران اهل سنت خود در غزه نیز انجام داده‌ایم/تشیع لندن نشینی که نقش جاده‌صاف‌کن استکبار را ایفا می‌کند، تشیع نمی‌دانیم»، «سوریه، محل منازعه حکومت و ارتش قانونی، کردها، ارتش آزاد و جبهه النصره» و «معاون فرهنگی وزیر علوم: اولویت ما، ترویج حجاب به‌عنوان یک آموزه دینی از طریق روش‌های تبلیغی با رویکرد فرهنگی است»

ایجاد گروه‌های جرار، هتاک و جبار تکفیری مهم‌ترین ابزار برای ایجاد اختلاف‌های به‌ظاهر مذهبی میان ملت‌هاست/ جنگ در عراق، سوریه، یمن و سایر مناطق، نه جنگ مذهبی که جنگی سیاسی است/در حمایت از مظلوم توجهی به مذهب نکرده و همان حمایتی را که از برادران شیعه خود در لبنان کردیم، از برادران اهل سنت خود در غزه نیز انجام داده‌ایم/تشیع لندن نشینی که نقش جاده‌صاف‌کن استکبار را ایفا می‌کند، تشیع نمی‌دانیم

روزنامه شرق سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با شرکت‌کنندگان در اجلاس مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) و اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی را با عنوان «اجازه نفوذ و حضور آمریکایی‌ها در ایران را نمی‌دهیم» منتشر ساخته و این نکات را منعکس کرده است:
– مبارزه با نقشه‌های استکبار در منطقه مصداق بارز جهاد فی‌سبیل‌الله است.
– نقشه نظام سلطه در منطقه بر دو پایه ایجاد اختلاف و نفوذ استوار است که باید با نقشه‌های صحیح هجومی و دفاعی به مبارزه هوشیارانه و بی‌وقفه با آن پرداخت.
– لازمه پیروی از اهل‌بیت پیامبر صلوات‌الله ‌علیهم اجمعین، ترویج معارف اسلامی، اقامه احکام الهی، مجاهدت در راه خدا و مبارزه با ظلم و ظالم است.
– مجاهدت در راه خدا فقط به معنای جنگ نظامی نیست بلکه شامل مبارزه فرهنگی، اقتصادی و سیاسی نیز می‌شود.
– امروز مصداق عینی مجاهدت در راه خدا شناخت نقشه‌های استکبار در منطقه اسلامی و به‌ویژه منطقه راهبردی و حساس غرب آسیا و برنامه‌ریزی برای مبارزه با آنها است که این مبارزه باید شامل مقابله دفاعی و مقابله هجومی باشد.
– اگرچه توطئه‌های استکبار در منطقه اسلامی، سابقه‌ای طولانی دارد اما فشارها و توطئه‌ها از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، تشدید شد تا این تجربه در دیگر کشورها تکرار نشود.
– تصور آنها این است که توانسته‌اند نهضت بیداری اسلامی را سرکوب کنند اما این نهضت سرکوب‌شدنی نیست و همچنان ادامه دارد و دیر یا زود واقعیت خود را نشان خواهد داد.
– نظام سلطه و در رأس آن ایالات متحده آمریکا مصداق عینی و مظهر کامل«مفهوم دشمن» هستند.
– در مقطع فعلی برای ایجاد اختلاف میان ملت‌ها از عناوینی مانند شیعه و سنی استفاده می‌شود.

– انگلیسی‌ها متخصص اختلاف‌افکنی و آمریکایی‌ها شاگرد آنها هستند؛ ایجاد گروه‌های جرار، هتاک و جبار تکفیری که آمریکایی‌ها به‌دست‌داشتن در ایجاد آنها اذعان کرده‌اند، مهم‌ترین ابزار برای ایجاد اختلاف‌های به‌ظاهر مذهبی میان ملت‌هاست که متأسفانه برخی مسلمانان ساده‌لوح نیز به‌دلیل نداشتن بصیرت، فریب این توطئه و نقشه را خورده و در داخل طراحی دشمن قرار گرفته‌اند.
– هنگامی که در تونس و مصر، حکومت‌های طاغوتی با شعارهای اسلامی سرنگون شدند، آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها تصمیم گرفتند از این فرمول برای نابودی کشورهای مقاومت استفاده کنند و به‌ همین ‌دلیل به سراغ سوریه رفتند.
– بعد از آغاز ماجرای سوریه، عده‌ای مسلمان بی‌بصیرت در نقشه طراحی‌شده قرار گرفتند و با پرکردن جدول دشمن، کشور سوریه را به چنین وضعیتی رساندند.
– آنچه امروز در عراق، سوریه، یمن و مناطق دیگر در حال روی‌دادن است و تلاش می‌شود از آن به‌عنوان «جنگ مذهبی» یاد شود، به‌هیچ‌وجه جنگ مذهبی نیست، بلکه جنگ سیاسی است.
– ما صریحا و علنا گفته‌ایم جمهوری اسلامی ایران دست دوستی را به سوی دولت‌های اسلامی منطقه دراز می‌کند و با دولت‌های مسلمان هیچ مشکلی ندارد.
– جمهوری اسلامی ایران با اغلب همسایگان خود روابط دوستانه دارد. البته برخی کشورها هم با ما اختلاف دارند و لجاجت و خباثت انجام می‌دهند، ولی ایران بنا را بر روابط خوب با همسایگان و دولت‌های اسلامی و به‌ویژه ملت‌های منطقه گذارده است.
– «اشداء علی الکفار و رحماء بینهم» یکی از اصول و مبانی مستحکم نظام اسلامی است و براساس درس امام بزرگوار (ره) و خط مسلم جمهوری اسلامی، با استکبار سر آشتی نداریم اما با برادران مسلمان بنای دوستی و رفاقت داریم.
– ما در حمایت از مظلوم توجهی به مذهب نمی‌کنیم و همان حمایتی را که از برادران شیعه خود در لبنان کردیم، از برادران اهل سنت خود در غزه نیز انجام داده‌ایم و مسئله فلسطین را مسئله اول جهان اسلام می‌دانیم.
– تشدید اختلاف در دنیای اسلام ممنوع است و ما با هر رفتار و حرکتی که موجب ایجاد اختلاف شود حتی از جانب برخی گروه‌های شیعه مخالفیم و اهانت به مقدسات اهل‌ سنت را محکوم می‌کنیم.
– تجزیه عراق و اگر بتوانند سوریه، هدف مشخص آمریکایی‌هاست اما تمامیت ارضی کشورهای منطقه و عراق و سوریه برای ما بسیار مهم است.
– ما تشیعی را که پایگاه و مرکز تبلیغاتش لندن است و نقش جاده‌صاف‌کن استکبار را ایفا می‌کند اصولا تشیع نمی‌دانیم.
– برخلاف ادعاهای بی‌پایه، ما در بحرین و یمن دخالتی نمی‌کنیم اما به حمایت از مردم مظلوم ادامه می‌دهیم.
– پیگیری برخی اهداف سیاسی آن هم با روش‌های حماقت‌آمیز، باعث ادامه جنایات در حق مردم یمن شده است.
– در مناطق دیگر جهان اسلام ازجمله پاکستان و افغانستان نیز حوادث دردآوری روی می‌دهد که مسلمانان باید با بصیرت و هوشیاری این مشکلات را علاج کنند.
– فاصله فراوان رسانه‌های اکثر کشورهای اسلامی از خواست‌های مردم مسلمان و تبعیت این رسانه‌ها از سیاست‌های خطرناک استکبار مناسب نیست.
– امپراتوری رسانه‌ای ظالمان، در عین ادعای بی‌طرفی، با تحریف و دروغ و انواع روش‌های پیچیده، در خدمت اهداف زورگویان جهانی است.
– با وجود رجزخوانی‌های استکبار و دنباله‌های آن، بدون تردید عزت و قدرت اسلام، به برکت حضور مردان و جوانان و زنان مجاهد، روشن و تضمین شده است و آینده منطقه به ملت‌های مسلمان تعلق دارد.

سوریه، محل منازعه حکومت و ارتش قانونی، کردها، ارتش آزاد و جبهه النصره
شرق در صفحه ۸، یادداشت افشین غلامی با عنوان «برنده جنگ سوریه کیست؟» را منتشر ساخته و با تقسیم وضع سوریه به «قبل از داعش» و «بعد از داعش»، فراوانی گروه‌های مسلح و نیرو‌های شبه‌نظامی را سبب عدم مجال و همنشینی گروه‌های معاند دانسته است. در این گزارش می خوانیم:

«جنگ سوریه، نبردی جهانی است که طرف‌های تحمیل‌کننده آن بی‌آنکه اذعانی به آن داشته باشند، خود را وارد فضای رقابتی کرده‌اند که خروج از آن به‌مثابه ازدست‌رفتن هرآنچه تا امروز برایش جنگیده‌اند، است. آنچه در نزدیک به چهار سال قابل رؤیت است وجود چندین جناح با رویکردهای متفاوت به موضوع سوریه است. در این بازی آمریکا و ائتلاف اروپایی، دول عربی، ترکیه، روسیه و محور مقاومت هر کدام به نحوی اثرگذار هستند. اما در حالی که جنگ در بی‌برنامگی کامل به سر می‌برد و هر روز گروه‌های مسلح جدیدی سر برمی‌آورند، این شائبه مطرح می‌شود که چه کسی یا کسانی خود را پیروز می‌دانند؟
سوریه امروز به صورت منطقه‌ای درآمده است که گروه‌های مسلح متفاوتی در آن در حال جنگند و پشتیبانان جنگ منافع گوناگونی را در سر دارند. دولت و ارتش قانونی سوریه در مناطق شمال غرب، غرب و جنوب غربی با مخالفان مسلح تندرو می‌جنگند، کردها در قسمت‌های ازهم بریده شمال سوریه با گروه‌های جهادگرا در حال جنگ هستند، گروه داعش در شمال‌شرقی، شرق و جنوب و جنوب‌شرقی با همه گروه‌ها نبرد می‌کند، ارتش آزاد در قسمت‌های بریده‌بریده‌ای از مرکز و شمال‌غربی با دولت سوریه و داعش می‌جنگد و جبهه النصره در مناطقی از مرکز و جنوب غربی و شمال غربی با دولت سوریه و کردها در حال نبرد است. در این بین گروه‌های نه‌چندان‌مهم اما مدعی دیگری نیز هستند که در فواصل این مناطق رابطه بینابینی را با گروه‌های دیگر به‌وجود آورده‌اند؛ اما نکته مهم اینجاست که ورود داعش به ماجرا، جنگ سوریه را براساس سوریه قبل از داعش و سوریه بعد از داعش تقسیم کرد.
مثلث آمریکا، اعراب سنی، ترکیه و همه گروه‌های مرجع ضد «بشار اسد»، رئیس‌جمهوری سوریه تا پیش از قدرت‌گیری داعش و تصرف شهرهای مهمی از سوریه و عراق و اعلام خلافت اسلامی توسط داعش از اکثر گروه‌های مسلح پشتیبانی می‌کردند، اما با آمدن داعش به بستر تحولات و تصرف جغرافیای زیادی از سوریه و عراق، روند درگیری‌ها به کانال دیگری وارد شد. با ورود مخرب داعش به معادله و برهم‌زدن معامله بین غرب و گروه‌های شورشی مسلح و همچنین رسیدن بُرد فکری داعشیسم به قلب اروپا، اکنون نه غرب و نه هم‌پیمانانش نمی‌دانند که چه گروه یا گروه‌هایی می‌توانند هم حکومت سوریه را ساقط کنند و هم در برابر داعش قد علم کنند.
غرب، حکومتی به رهبری ائتلاف ضد اسد و با پرچمداری ارتش آزاد و گروه‌های معتدل و لیبرال وابسته به او را می‌خواست، اما در عمل می‌بینیم که هنوز درنیافته‌اند ماهیت این گروه‌های به ظاهر معتدل و لیبرال چیست و از چه ساختار فکری بهره می‌برند. آیا منظور آنها گروه‌های سکولاریست یا گروه‌های خفیف‌شده اسلامی است. اگر منظورشان گروه‌های سکولار باشد گام دشواری در پیش خواهند داشت؛ زیرا با رشد تحرکات اسلامی منطقه و جنگ سوریه و همچنین گسترش بنیادگرایی اسلامی، در عمل گروه‌های سکولار توان آن را ندارند به صورت واقعی خود را ظاهر کنند؛ زیرا در کلیت موج اسلام‌گرایی بنیادمآبانه منطقه و سوریه به حاشیه خواهند رفت. ترکیه نیز با سودای بازگشت به راهبردهای دوران گذشته، احیای حکومت عثمانیسم را در گرو پیروزی در سوریه می‌داند و برای سیطره بر منطقه و ترویج تفکر حزب «عدالت و توسعه»، رئیس‌جمهوری این کشور به فراتر از مرزهای سوریه و به جهان اسلامی تحت رهبری خود می‌اندیشد.
آنچه مشخص است جنگ سوریه در دو جبهه خلاصه می‌شود؛ موافقان اسد و مخالفان اسد. همان‌گونه که گفته شد، در جبهه مخالفان اسد، تضاد منافع فراوانی به‌چشم می‌خورد که برخی از آنها ریشه‌ای و بنیانی است که هنوز راهکاری برای آن پیدا نشده است. در سمت دیگر و در جبهه موافقان اسد، همفکری بیشتری قابل رؤیت است. محور مقاومت می‌خواهد نشان دهد همیشه زور و قدرت نظامی آمریکایی نمی‌تواند مسائل را حل کند و این نظام کنونی سوریه است که باید با سازوکارهای قانونی رأی به ماندن اسد یا دولت جدید یا دولت انتقالی بدهد. راهکار سازمان ملل نیز تاکنون نتوانسته است راهی برای پایان جنگ بیابد و در مواقعی خود این مسئله از دلایل اصلی طولانی‌شدن این جنگ به شمار می‌رود.
از یک طرف با استفاده از فضای درگیری گروه‌های مسلح با یکدیگر، دولت اسد موفق شده است تا چند شهر و پایگاه استراتژیکی را از چنگ مخالفان آزاد کند و بر مناطق بیشتری اشراف یابد و کفه ترازوی جنگ را به سود خود سنگین کند. از سوی دیگر، فراوانی گروه‌های مسلح و نیرو‌های شبه‌نظامی گوناگون مجال را به همنشینی گروه‌های معاند نمی‌دهند تا بتوانند خواسته‌های همدیگر را دریابند. پس اینک این جنگ با سردرگمی و بلاتکلیفی گسترده یک طرف و هوشیاری سوی دیگر در جریان است. اما به هرحال چون در فضای میدانی اوضاع فرق می‌کند و این جنگ، جنگی خارجی است؛ طول و مدت این نبرد فرسایشی هنوز غیرقابل پیش‌بینی است.»

معاون فرهنگی وزیر علوم: اولویت ما، ترویج حجاب به‌عنوان یک آموزه دینی از طریق روش‌های تبلیغی با رویکرد فرهنگی است
این روزنامه در صفحه ۱۷ گزارشی از برنامه ریزی وزارت علوم برای اقدامات تازه در زمینه حجاب و عفاف در دانشگاه‌ها به چاپ رسانده و به سابقه حمایت سیدضیا هاشمی، معاون فرهنگی وزیر علوم از بخشنامه حاشیه دار رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد در سال گذشته اشاره نموده است. در بخش‌هایی از این گزارش می خوانیم:

تیرماه سال گذشته نیز رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد بخش‌نامه‌ای را به مدیران و رؤسای دفاتر حراست واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کرد که به موجب آن عوامل حراست باید از هرگونه مداخله در موضوع حجاب و عفاف خودداری کنند

«دو هفته از ورود دولت تدبیر و امید به سومین سال فعالیتش می‌گذرد و ظاهرا وزارت علومی که روزهای پرتلاطمی را در آغاز راه این دولت پشت‌سر گذاشته؛ قصد دارد به حوزه حجاب و عفاف وارد شود. طرحی که گرچه جزئیات کمی از آن منتشر شده اما در شرایطی که حدود یک‌ ماه تا آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه‌ها باقی مانده، می‌تواند به محل بحث تبدیل شود.

سیدضیا هاشمی، معاون فرهنگی وزیر علوم در گفت‌وگویی که «مهر» از وی منتشر کرده از همکاری با بخش‌های مختلف دانشگاهی در راستای ترویج فرهنگ حجاب، عفاف و پوشش مناسب در دانشگاه‌ها خبر داده و درباره سیاست‌های معاونت فرهنگی وزارت علوم برای ترویج حجاب و عفاف در دانشگاه‌ها گفته است: «نگاه ما، ترویج حجاب به‌عنوان یک آموزه دینی در دانشگاه‌ها است و اولویت و تأکید ما این است که این ترویج از طریق روش‌های تبلیغی و با رویکرد فرهنگی صورت گیرد».
اظهارات ضیایی در حالی مطرح می‌شود که براساس طرح حجاب و عفاف که در دولت قبل برای اجرا ابلاغ شد، برای وزارت علوم نیز به‌عنوان یکی از دستگاه‌های دخیل در طرح مسئولیت‌هایی تعریف شده است. معاون وزارت علوم در ادامه سخنان خود بدون اینکه نحوه اجرا و به‌کار‌گیری بخش‌های مختلف دانشگاه را تشریح کند از یک توصیه به این بخش‌ها نیز خبر داده است: «به همکارانمان توصیه کرده‌ایم که در مسیر ترویج آموزه حجاب، با برگزاری نشست‌های تبلیغاتی و محیطی مناسب، تلاش خود را داشته باشند».
هاشمی البته دو مقوله عفاف و حجاب را نیز از یکدیگر تفکیک کرده و معتقد است: «عفاف مسئله‌ای است که در جامعه و دانشگاه‌های ما رایج است و عموم اصحاب جامعه ما را مردان و زنان عفیف تشکیل داده‌اند و این موضوع اصلا معضل نیست؛ باید حجاب را به‌عنوان هنجار دینی-اجتماعی از عفاف به‌عنوان ارزش انسانی تفکیک کنیم و افزون بر آن مسئله حجاب به‌عنوان یک سبک پوشش که در آموزه‌های دینی ما نیز تعریف شده در جامعه ترویج شود».
تیرماه سال گذشته نیز رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد بخش‌نامه‌ای را به مدیران و رؤسای دفاتر حراست واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کرد که به موجب آن عوامل حراست باید از هرگونه مداخله در موضوع حجاب و عفاف خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه دخالت بی‌مورد دفاتر حراست در موضوع صدرالاشاره طبق مقررات با افراد خاطی برخورد انضباطی خواهد شد. بخش‌نامه‌ای که گرچه با مخالفت گروهی از منتقدان دانشگاه آزاد اسلامی روبه‌رو شد اما در مقابل مدافعانی هم داشت. یکی از افرادی که در آن زمان به دفاع از این اقدام دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت، سید ضیا هاشمی بود. او در گفت‌وگو با «ایسنا» با بیان اینکه در مورد بخش‌نامه حراست دانشگاه آزاد سوءتعبیر شده است، گفت: «این بخش‌نامه ناظر به این است که حراست فقط متولی حجاب در دانشگاه‌ها نیست و تمام بخش‌های دانشگاهی با محوریت معاونت فرهنگی باید به این مسئله بپردازند، آیین‌نامه حراست دانشگاه آزاد ناظر به این مسئله است که حراست با هماهنگی معاون فرهنگی و مدیریت دانشگاه‌ها در این حوزه فعالیت کند. به عبارت دیگر جایگاه حجاب به‌عنوان یک آموزه و هنجار فرهنگی رفیع‌تر از آن است که بخواهیم یک برخورد کنترلی نسبت به آن داشته باشیم.»
هاشمی درعین‌حال گفته بود که «در وزارت علوم نیز همین نگاه حاکم است و باید نسبت به آموزه‌های دینی توجه ویژه‌ای داشته باشیم و مدیریت هم نسبت به این حوزه احساس مسئولیت می‌کند اما نگاه ما این‌گونه است که نگاه جامع داشته باشیم و در وزارت علوم نیز حراست در کنار معاونان فرهنگی و مدیران دانشگاه‌ها به این حوزه می‌پردازد». در چنین شرایطی گرچه معلوم نیست وزارت علوم برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف چه برنامه‌ای را در دست اقدام دارد اما رویه‌ای که معاون فرهنگی این وزارتخانه در حمایت از بخش‌نامه دانشگاه آزاد اسلامی داشته است تا حدودی می‌تواند مسیر این اقدام را نشان دهد.»

دیگر عناوین منتشر شده در «شرق» امروز، از این قرار است:

رئیس اورژانس اجتماعی بهزیستی خبر داد: در سال‌های گذشته ٣۶٠ دختر در سن کمتر از ١۴ سالگی ازدواج کنند که متأسفانه ١٠ مورد از آنان کمتر از ١٠ سال داشتند.

وزارت بهداشت: ٨٠ درصد مطلقه‌های کشور زیر ٣٠ سال هستند/بالابودن سطح توقعات، مهریه‌های سنگین، ازدواج‌های پرهزینه، بی‌توجهی به مسائل اخلاقی، فاصله فرهنگی خانواده‌ها، بالارفتن سن تحصیلات دختران، آزادی بیش از حد جوانان و نداشتن مسکن از دلایل بالارفتن سن ازدواج است.

رسانه‌ها با بیان واقعیت‌ها در راستای تعالی اسلام قلم بزنند/ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد شهرستانی، نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران: رسانه‌ها با استفاده از نیروها و ابزارها با بیان واقعیت‌ها در راستای تعالی اسلام قلم بزنند.

« توافق ایران و عربستان بر سر دموکراسی »، گفتگو با محمدعلی سبحانی درباره یمن و سوریه/با تنظیم حامد طبیبی

گزارش « ایران به دنبال طرح جامع منطقه‌ای/ توافق هسته‌ای در گهواره پرآشوب خاورمیانه چه اثری گذاشته است؟ »/تنظیم کننده: کامران کرمی، پژوهشگر خلیج فارس

ابوبکر شیکاو، سرکرده گروه «بوکوحرام» در پیام صوتی هشت‌دقیقه‌ای ادعاهای مطرح‌شده توسط «ادریس دبی»، رئیس‌جمهوری چاد را درباره کناره‌گیری‌اش از سمت رهبری این گروه شبه‌نظامی رد کرد

انفجاری بزرگ معبدی در بانکوک را لرزاند

دیکتاتوری از نو/ سیسی قانون بحث‌برانگیز مبارزه با تروریسم را تصویب کرد

«دین آنلاین» با این عناوین اقتباسی، روزنامه «شرق» را مرور کرده است: «مقام معظم رهبری: ایجاد گروه‌های جرار، هتاک و جبار تکفیری مهم‌ترین ابزار برای ایجاد اختلاف‌های به‌ظاهر مذهبی میان ملت‌هاست/جنگ در عراق، سوریه، یمن و سایر مناطق، نه جنگ مذهبی که جنگی سیاسی است/در حمایت از مظلوم توجهی به مذهب نکرده و همان حمایتی را که از برادران شیعه خود در لبنان کردیم، از برادران اهل سنت خود در غزه نیز انجام داده‌ایم/تشیع لندن نشینی که نقش جاده‌صاف‌کن استکبار را ایفا می‌کند، تشیع نمی‌دانیم»، «سوریه، محل منازعه حکومت و ارتش قانونی، کردها، ارتش آزاد و جبهه النصره» و «معاون فرهنگی وزیر علوم: اولویت ما، ترویج حجاب به‌عنوان یک آموزه دینی از طریق روش‌های تبلیغی با رویکرد فرهنگی است»مرور مطبوعات/ ‌سه‌شنبه‌ ۲۷ مرداد/ روزنامه شرق

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.