داعش به کویت رسید

«دین آنلاین» با این عناوین اقتباسی، روزنامه «رسالت» را مرور کرده است: «آیا دولت به طور جدی به فریاد یاللمسلمین پاسخ می دهد؟»، «داعش به کویت رسید»، «کلمات رهبری ذکرالله است»، «متأسفانه در کنار موج اسلام‌هراسی، موج روحانیت ‌هراسی نیز در حال به راه افتادن است»، «وقتی اکثر اساتید ما در دانشگاه ها کمونیست و لائیک اند، دیگر چه انتظاری می توان از دانشجو داشت؟!» و «روایت رشد جغرافیای اسلامی در اندلس در یک مستند»

آیا دولت به طور جدی به فریاد یاللمسلمین پاسخ می دهد؟
روزنامه «رسالت» در کنار عناوین «پوتین: داعش در ۲۵ ولایت افغانستان حضور دارد»، «تاکید رئیس‌جمهور بر وحدت‌ ملی دو جناح» و گزارش«دلارهای نفتی آل سعود در حساب کاخ الیزه»، در ستون «تحلیل رویدادها» و ذیل عنوان «رکورد جنایات بی‌سابقه تاریخی درعراق و سوریه!»، به انواع جنایات و فجایع گروه های تروریستی در عراق و سوریه اشاره کرده و بر اساس اسناد ویکی لیکس، ترکیه، عربستان و قطر را مجری جنگ نیابتی از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی دانسته است.
این روزنامه با بیان اینکه «صدای فریاد یاللمسلمین از مرزهای غربی کشور به گوش می‌رسد و تنها شهدای حرم به این ندای مظلومانه پاسخ می‌دهند» از «دولت تدبیر و امید» پرسیده که «آیا می‌خواهد به طور جدی به این فریاد پاسخ دهد؟»

داعش به کویت رسید
«رسالت» در همین صفحه، خبر حمله داعش به مسجد امام صادق(ع) کویت را منتشر ساخته و آورده است:
«منابع کویتی از انفجاری انتحاری در یک مسجد شیعیان این کشور در مرکز شهر کویت (پایتخت) و زمان برگزاری نماز جمعه خبر دادند.»

«رسالت» به انتحاری بودن این انفجار اشاره کرده و از کشته و زخمی شدن ۴۵ نفر از نمازگزاران خبر داده است. در این خبر همچنین آمده است که: «داعش در هفته‌های گذشته نیز اعلام کرده که مسئول حملاتی به مساجد شیعیان در یمن و عربستان سعودی بوده است.»

کلمات رهبری ذکرالله است
این روزنامه در انعکاس سخنان خطیب جمعه دیروز تهران، از قول حجت الاسلام صدیقی نوشته است:
– رهبری (در جمع کارگزاران نظام) بار دیگر در بیانات آرام‌بخش‌شان که اعتقاد داریم کلمات ایشان ذکرالله است، آرامشی در دل‌های مومنین ایجاد کردند و این بیانات مسئولان را دلگرم و زمینه نزدیکی آنها را به یکدیگر فراهم کرد.
– نایب امام زمان(عج) تیم مذاکره‌کننده را شجاع، غیور و متدین می‌دانند، اما ایشان حکیمانه نیز می‌فرمایند این شرایط باعث مصونیت آنان نمی‌شود.
– تیم مذاکره‌کننده نیاز به حمایت‌های شدید دارد چرا که با غدار روزگار مواجه است.
– ما خود را زیر پرچم امیرالمومنین (ع) و ائمه می‌دانیم. ما ملتی هستیم که انقلاب کردیم، راه نویی را به ملت‌ها الهام بخشیدیم، لذا باید جایگاهمان را حفظ کنیم.

متأسفانه در کنار موج اسلام‌هراسی، موج روحانیت ‌هراسی نیز در حال به راه افتادن است
در صفحه ۲، رسالت به پوشش سخنان رئیس جمهور در ضیافت افطار با حضور جمعی از روحانیون پرداخته و از قول وی این نکات را منتشر ساخته است:
– امروز بیش از همیشه به اعتدال در داخل کشور و منطقه و برای وظیفه مهم معرفی اسلام، نیاز داریم. چرا که چشم‌های بسیاری به‌ویژه از سوی مسلمانانی که در نقاط مختلف و از جمله در منطقه، تحت فشار و ظلم هستند به ایران اسلامی دوخته شده است.
– پیشگامانی چون شهید مطهری، شهید بهشتی و شهید مفتح در همین سال‌ها و شاید اندکی پیش‌تر از آغاز نهضت اسلامی، مسئولیت سنگین دیگری برای برقراری ارتباط بین حوزه‌های علمیه و سنت با نسل جوانی که با تمدن جدید آشنا شده بود، به‌عهده گرفتند.
– برقراری و استقرار نظام اسلامی آرزوی دیرین مسلمانان و روحانیون بوده است.
– روزگاری دغدغه ما این بود که چه کنیم تا جوانان در مسیر استفاده از رادیو و تلویزیون به انحراف کشیده نشوند، اما امروز انبوه شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ها و دسترسی به فضای مجازی، دغدغه‌های جدیدی را برای ما ایجاد کرده تا در انتقال فرهنگ صحیح اسلامی به نسل‌های جوان دچار مشکل نشویم.
– کنار موج گسترده اسلام‌هراسی، متأسفانه باید گفت که امروز و توسط عده‌ای نیز موج روحانیت ‌هراسی در حال به راه افتادن است و این مسئولیت روحانیون را سنگین‌تر از گذشته می‌کند.
– با توجه به شرایط منطقه و افراطی‌گری و خشونتی که شاهد هستیم به نام دین در منطقه و جهان به اسلام ضربه می‌زند، همچنان مسئولیت‌های سنگینی پیش‌ِرو داریم.
– امروز نیز روحانیت باید همچنان کنار مردم باشد و از سوی دیگر وظیفه خطیری در دفاع از نظام و حکومت اسلامی دارد و این کار را برای روحانیت سخت‌تر از گذشته می‌کند.

عربستان و قطر دیگر نمی توانند ادعای هویت داشته باشند/وقتی اکثر اساتید ما در دانشگاه ها کمونیست و لائیک اند، دیگر چه انتظاری می توان از دانشجو داشت؟!
«رسالت» در صفحه «هنری» به گزارش چهل و چهارمین جلسه سینما روایت پرداخته و ذیل عنوان «عربستان؛ عروسکی در دست غرب»، به نقد فیلم «طلای سیاه» به کارگردانی «ژان ژاک آنو» و محصول سال ۲۰۱۱ سینمای فرانسه پرداخته است.

سعید مستغاثی منتقد سینما در باره فیلم سینمایی «طلای سیاه» گفت:
– همه ما خوب می دانیم که سینمای هالیوود همواره جلوتر از آن چیزی که فکر می کنیم حرکت می کند و برای اهداف خود برنامه ریزی دارد.
– این فیلم سینمایی در اوج بیداری اسلامی ساخته شد که می تواند نشان از دقت هالیوود نسبت به حرکت مسلمانان داشته باشد.
– آنها در این فیلم بخش های مختلفی از اسلام و مسلمانان را هدف قرار داده اند. بر همین اساس باید گفت که «طلای سیاه» از فیلم های هم طیف خود جلوتر حرکت می کند. دیالوگ هایی در این فیلم سینمایی وجود دارد که کاملاً مشخص است هدفمند عمل شده. به طور مثال در صحنه هایی از فیلم مشاهده می کنیم که شخصیت های فیلم آیه هایی از قرآن کریم را بر زبان می آورند و در بحث های خود از آن استفاده می کنند که البته به این واسطه ذهنیت مخاطب را نسبت به قرآن و اسلام در مسیری که خود در نظر دارند قرار می دهند.
– هالیوود تمدن درخشان شرقی ها را کنار گذاشته است.
– با توجه به سرمایه گذاری دو کشور عربی تونس و قطر در این فیلم سینمایی، این کشورها دیگر نمی توانند ادعای هویت داشته باشند. کشورهایی که چنین سیاستی دارند مشتی سرمایه و عروسک در دست کشورهای غربی هستند که هدفشان مقابله با اسلام اصیل است.
– سرمایه گذاری کشورهای قطری و تونسی، دیگر تبدیل به جوک شده است.
– ما شاهد گروه هایی در تمام دنیا هستیم که مسلمان نیستند اما خودشان را جزء منتظران حضرت مهدی (عج) می دانند که برخی از آنها تئوری های وحشتناکی دارند. این مبحث تا جایی پیش رفته که فراماسون ها نیز وارد آن شده اند. آنها با برنامه ریزی تلاش دارند تا حضرت مهدی (عج) را زمینی نشان دهند و بگویند که منجی عالم بشریت، فردی آسمانی نیست.
– زمانی که غرب و هالیوود در مورد مسیح فیلم می سازد کاملاً مشخص است که هیچ تعریفی از مسیح آسمانی ندارد و هر آنچه که در مورد مسیح می گوید زمینی است. آنها این اهداف را در فیلم هایشان دنبال می کنند که در فیلم «طلای سیاه» به صورت سطحی این نمونه وجود داشت.
– غربی ها به دنبال این هستند که اسلام و مسلمان را از نگاه خود تعریف کنند و اعلام کنند که ما با اسلام میانه موافق هستیم اما با اسلامی که بخواهد در برابر ما بایستد مخالفیم، چرا که با آن اسلام، امام خمینی (ره) در برابر ظلم آنها ایستاد. آنها به اسلام میانه تاکید ویژه دارند.
– به اشتباه به ما القاء شده است که سینما نباید ایدئولوژیک باشد و از طرفی یاد داده اند که سینما برای سرگرمی و هنر است و اگر سینماگران ما به این سمت حرکت کنند، به آنها می گویند که اثری شعاری و حکومتی ساخته اند اما اگر همین ایدئولوژی در جهت مخالف به کار برده شود تا جایی که به شعار برسیم هیچ فردی به آن اثر ایرادی وارد نمی کند. اینها در شرایطی است که سینمای هالیوود به شدت ایدئولوژیک است. زمانی که خودمان ایدئولوژی مشخصی نداریم غربی ها این کار را برای ما انجام می دهند. متاسفانه در چنین شرایطی برخی از فیلمسازان ما خودشان را به هر دری می زنند تا درگیری های ذهنی خود را که در اجتماع هم وجود ندارد به تصویر بکشند….

سعید هاشم زاده نیز در سخنان خود گفته است:
– شخصا فیلم ها را به دو دسته تقسیم می کنم؛ بخش زیادی از آن ها تجاری هستند و بخش دیگری که می تواند مورد توجه قرار بگیرد فیلم هایی است که به دلیل فروش ساخته نمی شوند بلکه فیلم های مستقلی هستند که دغدغه خود را بیان می کنند. در هر دوی این گروه ها مسئله ایدئولوژی بسیار مهم است، اما یک دسته فیلم دیگری وجود دارد که آنها را نمی توان در یکی از این دو گروه قرار داد؛ آنها فیلم هایی هستند که ایدئولوژی برایشان در اولویت است. آنها ساخته می شوند که نوعی طرز تفکر و بینش را به مخاطبین خود القاء کنند.
– در تلاش است تا در آثار خود مسلمانی را که می تواند بپذیرد، به تصویر بکشد،آمریکایی ها ضمیر ناخودآگاه ما را تسخیر کرده اند. استعمار ذهنیت غرب و هم مسلمین میانه رویی که تجدد طلب هستند در آثارشان دیده می شود. غرب نماد مسلمانی را که خود می خواهد در فیلم هایش نشان می دهد. آنها افراد میانه رویی را می خواهند که با تردید برخورد می کند و در تلاش هستند تا اسلام انقلابی و نیروی آن را از فرد مسلمان بگیرند.
– ما هر آنچه را که بکاریم درو می کنیم. وقتی اکثر اساتید ما در دانشگاه ها کمونیست و لائیک هستند و علوم انسانی غربی را درس می دهند و فیلم های مستقل اروپایی را برای دانشجویان فیلمسازی خود تدریس می کنند و همان نگاه را پرورش می دهند، چه انتظاری می توان از دانشجو داشت؟! این دانشجویان قرار است که فیلمسازان آینده سینما باشند.

روایت رشد جغرافیای اسلامی در اندلس در یک مستند
«رسالت» در صفحه آخر، از «روایت رشد جغرافیای اسلامی در اندلس در یک مستند» گفته و خبر از پخش ششمین قسمت مستند «جغرافیدانان مسلمان» با موضوع رشد جغرافیای اسلامی در اندلس از شبکه افق داده است.»
در ادامه این خبر آمده است: «مجموعه مستند «جغرافیدانان مسلمان» به جغرافیای اسلامی و فعالیت دانشمندان مسلمان در این زمینه می‌پردازد و نقش آنها در پیشبرد علم جغرافی را شرح می‌دهد. تاکنون چند قسمت از این مستند از شبکه افق پخش و از سیر شکل گیری دانش جغرافیا در میان مسلمانان تا پیشرفت‌های دانشمندان مسلمان در گسترش این علم روایت شده است. در ششمین قسمت که این هفته شنبه ساعت ۲۲:۳۰ از شبکه افق پخش خواهد شد، به رشد علم جغرافیا با ترجمه آثار یونانیان و با انگیزه علم آموزی، سفر، فتوحات و تجارت بین مسلمانان اندلس پرداخته شده است.»

رسالت در شماره امروز، این عناوین را نیز منتشر ساخته است:
نظام آموزشی فعلی شاعر و نویسنده را از قرآن دور می‌کند
آیت‌الله مکارم شیرازی: فراموشی یاد شهدا از تهدیدات فراروی انقلاب است
یادداشت «در مورد کدام امام صحبت می‌کنیم؟/ متولی صیانت از اندیشه های امام(ره) به چه کاری مشغول است؟» به قلم نعیمه موحد
قائو مقام دانشگاه قرآن و حدیث: تحصیل بالغ بر ۵۰۰۰ دانشجو در دانشگاه قرآن و حدیث
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان: مساجد به کمک صنعت آب و برق بیایند
وزیر ارشاد: شیوه نامه برگزاری کنسرت های موسیقی تدوین می شود
مدیر شبکه ۳ سیما: طرح سریال‌های شبکه توسط مرکز امور نمایشی سیما تأیید می‌شود
حضور ۲۷ کشور اسلامی در بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن مشهد
اتصال ریلی ایران و عراق تا اربعین سال آینده
واکنش منفعلانه سازمان ملل به گزارش شکنجه فلسطینیان
داعش در عراق زمینگیر شد

نمایه/رمضان در روستای تیرستان

«دین آنلاین» با این عناوین اقتباسی، روزنامه «رسالت» را مرور کرده است: «آیا دولت به طور جدی به فریاد یاللمسلمین پاسخ می دهد؟»، «داعش به کویت رسید»، «کلمات رهبری ذکرالله است»، «متأسفانه در کنار موج اسلام‌هراسی، موج روحانیت ‌هراسی نیز در حال به راه افتادن است»، «وقتی اکثر اساتید ما در دانشگاه ها کمونیست و لائیک اند، دیگر چه انتظاری می توان از دانشجو داشت؟!» و «روایت رشد جغرافیای اسلامی در اندلس در یک مستند»مرور مطبوعات/ ‌شنبه‌ ۶ تیر/ روزنامه رسالت

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.