گالری شگفت‌انگیز اسلامی در برادفورد انگلستان

در گالری Artz-i شهر برادفورد انگلستان هزاران اثر هنری سنتی و مدرن با الهام از اسلام وجود دارد که آن را به یکی از بزرگترین گالری‌های هنر اسلامی تبدیل کرده است.

به گزارش Telegraph and Argus، بنیانگذار این گالری که محمد رسول نام دارد، فروشگاه قبلی Artz-i را از مرکز شهر به اینجا منتقل کرده تا یک تجربه خرید منحصر به فرد ایجاد کند.

این گالری در حال جذب مشتریان از سراسر قاره در آمریکا و بریتانیا است.

محمد که به سراسر جهان سفر کرده و برای بسیاری از برندهای مد نمادین در نیویورک کار کرده است، گفت: ما تحقیقات زیادی را فقط برای یافتن رقبای خود انجام می‌دهیم، اما واقعاً هیچ‌کس کاری را که ما انجام می‌دهیم انجام نمی‌دهد. وقتی مردم وارد گالری یا نمایشگاه‌هایی که داریم،‌ می‌شوند فقط می‌گویند «وای شگفت‌انگیز است».

صاحب این گالری افزود: شما می‌توانید آزادانه وارد شوید تا از چیزی بسیار متفاوت لذت ببرید که احتمالاً قبلاً هرگز آن را تجربه نکرده‌اید. برای بچه‌ها دیدن و الهام گرفتن بسیار خوب است. ما همیشه مردم را تشویق می‌کنیم که بیایند و قدم بزنند.

وی تصریح کرد: من هنرمندان زیادی از بغداد دارم. از آنجا که از جنگ صدمه دیده‌ام، واقعاً جالب است که می‌توانم با آنها کار کنم و آنها منبع درآمدی پیدا کنند.

محمد گفت: این آسیاب تاریخ زیادی دارد. بیشتر فروش من حدود ۸۰ درصد آنلاین است. از این ۸۰ درصد ۴۰ درصد بین‌المللی و اکثریت از آمریکاست. لندن هم برای ما (مشتری) بزرگی است.

دیوارها مملو از آثار هنری منحصر به فرد سفارشی و مبتنی بر اعتقادات اسلامی است؛ از ۹۹ سنگ با نام خدا و تصویر شتر در صحرا گرفته تا کدهای QR قابل اسکن برای قرائت قرآن.

Artz-i در حال حاضر هفت نفر را در استخدام خود دارد، از جمله هنرمندان پاره وقت که آثار هنری را در استودیو در محل ایجاد می‌کنند.

محمد که در منچستر بزرگ شده است، گفت: در دسامبر ۲۰۱۴ گالری را افتتاح کردیم. کووید اتفاق افتاد بنابراین ما از آنجا نقل مکان کردیم. ترک فضا غم‌انگیز بود و من باید برادفورد را ترک می‌کردم.

وی افزود: چیزی در برادفورد وجود دارد که در بسیاری از شهرها وجود ندارد. جو خاصی حاکم است که هیچ شهر دیگری نمی‌تواند داشته باشد. شگفت‌انگیز بود که غیرمسلمانان چگونه به این هنر نگاه می‌کردند. می‌گفتند آیا این جزء اسلام است؟ این برای من زیبا بود. فکر کردم، نمی‌خواهم این را به نوعی رها کنم. این پویایی بود که مرا در برادفورد نگه داشت.

منبع: ایکنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.