پخش اذان از بلندگوهای مساجد ایالت کرناتکه هند

با وجود تلاش هندوهای تندرو برای ایجاد اختلال در سیستم پخش اذان مساجد، دولت ایالتی کرناتکه هند مجوز پخش اذان از بلندگوهای یازده هزار مسجد را صادر کرد.

۱۱ هزار مسجد، سه هزار معبد هندو و ۱۴۰۰ کلیسا در ایالت کرناتکه هند مجوز استفاده از بلندگو‌های خود را کسب کرده‌اند.

اداره پلیس این ایالت طبق دستورالعمل‌های این ایالت، مجوز مربوطه را برای این عبادتگاه‌ها صادر کرده است.

در مجموع ۱۷ هزار و ۸۵۰ درخواست از مساجد، معابد و کلیساها برای استفاده از بلندگوها به این اداره ارسال شده است. این مجوز برای مدت دو سال داده شده و دولت ایالتی ۴۵۰ روپیه به عنوان هزینه از هر یک از این عبادتگاه‌ها دریافت کرده است.

دولت این ایالت که از اعاضی حزب بی جی پی است، پس از آن که فعالان هندو سعی کردند با استفاده از بلندگوهای خود علیه مساجد این ایالت اخلال ایجاد کنند و احکام دادگاه عالی را نقض کردند، تصمیم به صدور مجوز گرفت. سازمان‌های هندو فراخوان داده بودند تا از ساعت ۵ صبح سرودهای خدایان و الهه‌های هندو را با بلندگوهاپخش کنند تا مانع از شنیده شدن صدای اذان شوند.

سازمان‌های مسلمان از مدیریت مساجد در سراسر ایالت خواسته بودند که قوانین را زیر پا نگذارند و از دستورات دولت ایالتی برای دریافت مجوز پخش بلندگوها پیروی کنند. این دستورالعمل همچنین برای استفاده از بلندگوهای بلند برای مساجد، معابد و کلیساها توصیه شده است. بلندگوهای این عبادتگاه‌ها فقط بین ساعت ۶ صبح تا ۱۰ شب اجازه پخش دارند.

صدای این بلندگوها باید با دسی‌بل خاص پخش شوند و استفاده از تجهیزاتی که بلندی صدا را کنترل می‌کنند در این عبادتگاه‌ها اجباری است.

منبع: ایکنا

مطالب مرتبط
منتشرشده: ۱
  1. اسدی

    عجب
    آفرین به هندوها..آفرین به میهن پرستی آنان آفرین به نکته چینی آنان
    وگر نه عرب پدر آنها در میآورد هویت آنان را از بین میبرد تجارتشان را مختل میکند..آفرین ..بعد میشوند تاناکورا پوش مانند ایرانی ها

درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.