درباره امکان مشورت آیت الله سیستانی با رهبری انقلاب درباره مالکی

روزنامه الاخبار لبنان در سایت اینترنتی خود مدعی شده که آیت الله سیستانی به تازگی نامه‌ای را برای رهبر معظم انقلاب اسلامی نوشته است؛ ادعایی که شفقنا به نقل از برخی نزدیکان آیت الله آن را تکذیب می کند.

 

سایت الاخبار محتوای این نامه را "محرمانه" دانسته و مدعی است که آیت الله سیستانی پس از از نشست بی‌سرانجام سران حزب الدعوه در زمینه نامزدی نوری مالکی آن را ارسال کرده است.

 

این روزنامه لبنانی نوشت، با ادامه پیش بینی ها در خصوص مالکی، ابراهیم جعفری و دیگر نامزدها برای نخست وزیری، آیت الله سیستانی با انتقاد از نوری مالکی موضع خود را درباره او اعلام کرد و گفت که چنگ زدن به منصب اشتباه بزرگی است. وی پس از آن مستقیماً نامه‌ای را برای رهبر انقلاب اسلامی فرستاده است.

 

الاخبار همچنین به نقل از منابعی در حوزه علمیه نجف، ادعا کرده آیت الله سیستانی پس از تماسهای تلفنی سران ائتلاف ملی با او، تصمیم گرفته این نامه را بنویسد.

 

گفتنی است احتمال نوشتن نامه به رهبر انقلاب از سوی آیت الله سیستانی تا زمانی که دفتر ایشان به صورت رسمی تأیید یا تکذیب نکند قابل استناد نیست اما این شایعه چنان گسترش یافته که پیش از این نیز "المونیتور" اعلام کرده بود مالکی در نامه‌ای به آیت الله سیستانی به او در خصوص دخالت در امور سیاسی هشدار داده است.

 

به گزارش دین آنلاین از آگاهان منطقه‌ای به رغم جانبداری آیت‌الله سیستانی در چند سال پیش از سیاست‌های مالکی، بعد از سقوط مناطق مختلف و رسیدن داعش به اطراف بغداد و اعلام جهاد کفایی این مرجع تقلید، نمایندگان ایشان به گونه ای نارضایتی آیت الله را از دوام وضع موجود اعلام کردند. وقتی خبر به الدعوه رسید که آیت‌الله سیستانی مالکی را قبول ندارد، الدعوه نامه‌ای به آیت‌الله سیستانی نوشت که آیت‌الله نیز در جواب نامه‌ای به خط خود نوشت که ما خواهان دولتی جدید هستیم.

گفته می شود نامه به دست یکی از مؤسسان الدعوه به مالکی رسیده و به رغم آنکه الدعوه جلسه گذاشته که باید از مرجعیت پیروی کنیم چنانکه حضرات آیات صافی و مکارم نیز تلفنی و کتبی از آیت‌الله سیستانی حمایت کرده‌اند و به حمایت از ایشان فراخوانده‌اند پیامی شفاهی از مالکی به آیت‌الله سیستانی رسیده که لحنی بسیار توهین‌آمیز داشته است.

همچنین گزارش می شود شب گذشته مالکی سخنرانی تندی علیه کاندیدایی فؤاد معصوم کرد.

مجموع این پیش آمدها حدس و گمان هایی را درباره محتوای نامه احتمالی آیت الله سیستانی به رهبر انقلاب ایران به وجود می آورد.

 
روزنامه الاخبار لبنان در سایت اینترنتی خود مدعی شده که آیت الله سیستانی به تازگی نامه‌ای را برای رهبر معظم انقلاب اسلامی نوشته است؛ ادعایی که شفقنا به نقل از برخی نزدیکان آیت الله آن را تکذیب می کند.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.