جنجال درباره دعای هندوها در مسجدی در هند

گروهی از زنان هندو با ارائه دادخواستی به دادگاه، خواستار انجام مراسم مذهبی خود در مسجدی در یکی از مقدس‌ترین شهرهای هند شده‌اند.

به گزارش الجزیره، یک دادگاه هندی اعلام کرد که در حال بررسی شکایتی از سوی گروهی زنان هندو است که به دنبال انجام مراسم مذهبی خود در داخل مسجدی در یکی از مقدس‌ترین شهرهای هندوها در شمال این کشور هستند.

این شکایت ممکن است به عامل اختلاف مذهبی بین اکثریت هندو و اقلیت مسلمان که حدود ۲۰۰ میلیون نفر هستند، تبدیل شود. ضمن اینکه این مسجد در حوزه انتخابیه نخست وزیر نارندرا مودی در شمال هند واقع شده است.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، گروه‌های هندو اعلام کرده‌اند که نمادهای مربوط به خدای «شیوا» در داخل مسجد وجود دارد. در حالی که رهبران مسلمان این موضوع را تکذیب کرده و خواستار عدم پذیرش این شکایت از سوی دادگاه شده‌اند.

مسجد گیانواپی در شهر بنارس، در سواحل رودخانه گنگ قرار دارد که برای هندوها مقدس است.

ویشنو شانکار جان، وکیل گروه زنان هندو، به خبرنگاران گفت که دادگاه روز دوشنبه تصمیم گرفته به بررسی این شکایت ادامه دهد.

این دادگاه قرار است در ۲۲ سپتامبر به شکایت مطرح‌شده رسیدگی کند تا به این نتیجه برسد که آیا می‌توان به هندوها اجازه ورود به مسجد را برای انجام مراسم مذهبی مورد نظر خود داد یا خیر.

با توجه به واکنش ضعیف دولت ملی‌گرای هندو به ریاست نخست‌وزیر نارندرا مودی، حملاتی که در ماه‌های گذشته به اشکال مختلفی مسلمانان هند را هدف قرار داده، افزایش یافته است.

منبع: ایکنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.