تاکید نخست‌وزیر بنگلادش بر حفظ هارمونی مذهبی

نخست‌وزیر بنگلادش در آستانه سفر به هند و در واکنش به درگیری‌های مذهبی در این دو کشور بر لزوم وجود هارمونی مذهبی تاکید کرد.

شیخ حسینه، نخست‌وزیر بنگلادش در مصاحبه‌ای به خبرگزاری “ای.ان.آی” در پاسخ به پرسشی درباره گزارش‌های مربوط به حملات اخیر علیه جامعه هندوها در کشورش عنوان کرد: فکر می‌کنم دو کشور باید بخشش خود را نشان دهند و شما می‌دانید که بنگلادش یک کشور سکولار است و ما در اینجا مذاهب بسیاری داریم. در اینجا هارمونی مذهبی خیلی زیادی برقرار است. بنابراین وقتی یک یا دو مورد حوادثی از این دست رخ دهد، به ویژه حزب من و افراد حزب من و دولت من، نسبت به آن بسیار هوشیار هستیم. ما در این موارد فورا برخورد می‌کنیم.

اخیرا گزارش‌هایی در رسانه‌ها مبنی بر خشونت‌ و حمله علیه جمعیت اقلیت هندو در بنگلادش منتشر شده است.

حسینه در این مصاحبه بیان داشت که دولت او قویاً از “سکولاریسم” حمایت می‌کند و با هرگونه تلاش برای برهم زدن هارمونی اجتماعی فوراً برخورد می‌کند. او همچنین مدعی شد که “افراط‌گرایی” به کشور او محدود نمی‌شود و بسیاری از کشورها از جمله هند درگیر این مشکل هستند.

نخست‌وزیر بنگلادش تاکید کرد: تا زمانی که ما در قدرت هستیم، همیشه به آن اهمیت می‌دهیم و همیشه من به آنها (اقلیت‌ها) می‌گویم که شما شهروندان ما هستید. شما باید مالک کشور ما باشید. گاهی اوقات، اتفاقاتی می‌افتد، اما ما فورا با آن برخورد می‌کنیم. گاهی این اتفاقات می‌افتند و وضعیتی بسیار نامطلوبی را رقم می‌زنند اما شما خیلی خوب می‌دانید تنها این مشکل منحصر به بنگلادش نیست و گاهی حتی در هند هم اقلیت‌ها به رنج و زحمت می‌افتند.

شیخ حسینه برای یک سفر دولتی از فردا دوشنبه ۵ سپتامبر تا ۸ سپتامبر به هند می‌رود. این نخست‌وزیر بنگلادش در طول سفر خود با دروپادی مورمو، رئیس‌جمهوری هند و معاون وی دیدار می‌کند و در ادامه رایزنی‌هایی دوجانبه با نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند خواهد داشت.

منبع: ایسنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.