برنامه اسرائیل برای ساخت کنیسه در کرانه باختری

وزیر امور دینی در دولت اسرائیل، متان کهانا علاوه بر برنامه‌های سابق، برنامه‌های جدیدی را برای حمایت دولت در ساخت کنیسه‌های بیشتر در شهرک‌های کرانه باختری و کمک اقتصادی بیشتر به آن‌ها تهیه و در دست اجرا دارد.

به گزارش ایکنا به نقل از تی آر تی عربی، روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت  تصریح کرده است که تصمیم وزیر امور دینی اسرائیل شامل تخصیص بودجه ۲۰ میلیون شکل (حدود ۶,۵ میلیون دلار) برای توزیع در شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری است که برای ساختن کنیسه‌های جدید بودجه ندارند.

این روزنامه اشاره می‌کند که حمایت اقتصادی برای ایجاد کنیسه‌ها یارانه سالانه‌ای است که توسط دولت رژیم صهیونیستی ارائه می‌شود، اما این اولین بار است که شهرک‌های کرانه باختری و اماکن حساس به امنیت نسبت به سایر مناطق در اولویت قرار گرفته‌اند

اگرچه تصریح شده است که در این طرح به صورت رسمی ترجیح شهرک‌ها برای توزیع این بودجه ذکر نشده است چرا که بیم آن وجود دارد، دادگاه مانع اجرای طرح شود.

این روزنامه به نقل از منابع مرتبط می‌گوید که وزیر امور دینی قصد دارد همه این بودجه را به شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری اختصاص دعند و کسانی که با این طرح آشنا هستند متوجه می‌شوند که این طرح با هدف حمایت از کنیسه‌ها در این شهرک‌ها تنظیم شده است.

این منبع افزود: همچنین ممکن است در برخی از مناطق مجاور نوار غزه از جمله سدیروت نیز بودجه‌ای برای ساخت کنیسه‌ها اختصاص یابد.

به نوشته این روزنامه، منابع سیاسی آگاه خاطرنشان کرده‌اند که این اقدام وزیر امور دینی از قبل با نفتالی بنت نخست‌وزیر هماهنگ شده بود و این امر نشان می‌دهد که دولت راست‌گرا هرگز از ایدئولوژی خود دست برنداشته است.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.