برپایی بزرگترین جشنواره حلال اروپا در انگلیس

بزرگترین جشنواره غذای حلال اروپا در پایتخت انگلیس برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از بریتیش مسلم مگزین، بزرگترین جشنواره غذای حلال اروپا قرار است اواخر ماه جاری میلادی به لندن بازگردد و هزاران نوع غذای حلال از بریتانیا و کشورهای اسلامی را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دهد.

به گزارش مجله مسلمانان بریتانیا، جشنواره غذای حلال لندن (LHFF) که شش سال از نخستین دوره آن می‌گذرد، با همکاری شرکت طارق حلال (Tariq Halal) در استادیوم المپیک پارک ملکه الیزابت لندن (London Stadium Queen Elizabeth Olympic Park) برگزار خواهد شد.

این رویداد که معمولاً در ۲۵ تا ۲۶ سپتامبر برگزار می‌شود از سوی شرکت Algebra Consulting States سازماندهی و مدیریت می‌شود که برگزار‌کننده برخی از بزرگترین مراسم و جشنواره‌های غذایی مسلمان در جهان است.

ولید جهانگیر، مدیرعامل شرکت Algebra Consulting States می‌گوید: ما ابتدا این جشنواره را با این هدف ایجاد کردیم که بتواند به سکویی تبدیل شود که در آن جوامع و فرهنگ‌ها با استفاده از غذا به عنوان یک ابزار گردهم آیند و دیدن اینکه این جشنواره چقدر در طول سالها رشد کرده است بسیار هیجان‌انگیز است.

وی افزود: ما بسیار هیجان‌زده هستیم که دوباره در ورزشگاه لندن، درست در قلب جامعه این جشنواره را راه‌اندازی می‌کنیم.

مکان جدید در فضای باز برای اطمینان از حداکثر فضا برای رعایت فاصله اجتماعی انتخاب شده است.

گراهام گیلمور، مدیر استادیوم لندن گفت: ما خوشحالیم که این رویداد هیجان‌انگیز را در استادیوم خود میزبانی می‌کنیم. این جشنواره غذا، موسیقی و فرهنگ جامعه مسلمانان را در یک مکان برای یک آخر هفته گردهم می‌آورد تا همه از آن لذت ببرند.

نخستین بار در سال ۲۰۱۶ ده‌ها هزار نفر در جشنواره غذای حلال لندن در Tobacco Dock شرکت کردند تا از دو روز غذا، تفریح و برنامه‌های زنده لذت ببرند.

جشنواره غذای حلال لندن تنها رویدادی از این دست در اروپا است که انواع مختلفی از فرهنگ آشپزی را گردهم می‌آورد و حدود ۳۰ نوع سبک آشپزی حلال مختلف را از سراسر جهان به نمایش می‌گذارد.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.