فعالیت مسجد قبا شبانه‌روزی شد

وزارت امور اسلامی، تبلیغ و ارشاد عربستان اعلام کرد مسجد قبا به طور شبانه‌روزی برای عبادت نمازگزاران و زائران، باز خواهد بود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سعودی گزت، وزارت امور اسلامی، تبلیغ و ارشاد عربستان اعلام کرد فعالیت مسجد قبا از این هفته به صورت شبانه‌روزی خواهد بود تا نمازگزاران و زائران بتوانند در طول شبانه‌روز در این مسجد نماز بخوانند.

این وزارتخانه اعلام کرد که مقامات ذیصلاح، همه اقدامات بهداشتی و پروتکل‌های قابل استفاده در مساجد را به منظور اطمینان از ایمنی و سلامتی نمازگزاران از ویروس کرونا انجام داده‌اند.

مسجد قبا در جاده هجره که مدینه را با مکه پیوند می‌دهد، تقریباً در ۳,۵ کیلومتری در جنوب مسجدالنبی در مدینه واقع شده است.
این نخستین مسجدی است که پیامبر (ص) هنگام ورود به مدینه پس از مهاجرت از مکه آن را بنیان نهاد. ایشان اولین سنگ بنای مسجد را گذاشت و سپس اصحاب وی ساخت آن را به اتمام رساندند. گفته می‌شود این مسجد جایی است که اولین نماز جمعه مسلمانان در آن برگزار شد.

پیامبر (ص) هر از چند گاهی (معمولا شنبه‌ها) به این مسجد می‌رفت. وی همچنین از اصحاب خود خواست که به این مسجد بروند. پیامبر (ص) فرمود که پاداش اقامه نماز در مسجد قبا برابر با پاداش عمره است.

از ایشان حدیثی نقل شده است که هر که خود را در خانه، تطهیر کند و به مسجد قبا بیاید و در آن نماز بخواند، پاداش انجام عمره را خواهد داشت.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.