آیا انتقال بررسی مجوز نشر کتاب‌های دینی به قم در تسهیل اعطای مجوز به کتاب‌های تخصصی رهگشا خواهد بود؟

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد، در مراسم معارفه عبدالرضا ایزدپناه به عنوان مدیر کل ارشاد قم از انتقال بررسی مجوز نشر کتاب‌های دینی به قم خبر داد.

واکنش به این خبر در میان کاربران شبکه‌های مجازی و برخی رسانه‌ها و محافل فرهنگی همراه با ابراز نگرانی بود. برخی از منتقدان معتقدند که شاید این کار در دولت کنونی مغتنم و سبب بهبود اعطای مجوز به کتاب‌های تخصصی دینی باشد اما معلوم نیست که در آینده چه کسانی بررسی این دست کتاب‌ها را در قم به دست بگیرند. البته موافقان این طرح معتقدند که تفویض اعطای مجوز به ارشاد قم، از باب اعطای بررسی مجوز به نهادهای تخصصی است.
دین آنلاین با انگیزه انتقال دغدغه یاد شده به مسئولان فرهنگی، این پرسش را در تریبون هفته مطرح می‌کند.  علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد، در مراسم معارفه عبدالرضا ایزدپناه به عنوان مدیر کل ارشاد قم از انتقال بررسی مجوز نشر کتاب‌های دینی به قم خبر داد.تریبون هفتم

مطالب مرتبط
منتشرشده: 9
  1. فرشاد

    با سلام و سپاس . موضوع اصلی مکان بررسی گروه مجوز دهنده نشر نیست . هر کجا می خواهند باشند . حتی کمیه ای باشد متفرق در گستره ایران که یک مکان آرا آنان را دسته بندی و اجازه نشر دهد . موضوع اصلی و کلیدی اعضا تشکیل دهنده این گروه است . کسانی باشند بدور از تعصب . به عقاید دیگران هم احترام بگذارند . اجازه ندهند با سخت گیری عقاید مخالف زیرزمینی شود که خطر آن در درازمدت از کتاب نشر یافته صدها بلکه هزار ها مرتبه مصیبت بار تر است .

  2. Mahdi

    بیم آن می رود برخوردهای ایدئولوژیک نسبت به آثار علمی در حوزه مطالعات اسلامی، کار را بر نویسندگان دشوار کند.

  3. دلارام

    هم بله و هم نه! چون تا وقتی که قانون شفاف نباشد نمی شود در این باره حرف زد. در ثانی از کجا معلوم که در دوره بعد کار مجوز به دست جبهه تندرو نیفتد و آنها در همین قم قلع و قمع کنند هرچند اگر کار در تهران هم بود ممکن بود که بتوانند اعمال نفوذ کنند.

  4. سید مصطفی

    قم؟!!! قم دیگه کیه؟ یه آدمه؟ نهاده؟ سازمانه؟ یعنی چی به قم؟ به کجای قم؟ به چه کسی توی قم؟!

  5. سید حجت

    خوب طبیعی است که نشریات و محتوای دینی را متولیان دین در کشور عهده دار باشند، نه کسانی که تخصصی در این زمینه ندارند البته اگر منظور از اینکه مدیریت به قم منتقل شود همین باشد که متخصصان دین اسلام نظارت بر محتوای منتشر شده در مورد دین و هر آنچه که ارتباط با دین دارد را برعهده گیرند.

  6. سید حجت

    خوبه که استفتائات متخصصان دین را در مورد نشر و محتواهای قابل انتشار و غیر قابل انتشار در سایت بگذارید تا برخی افراد با آگاهی بیشتری نظر دهند، و مانند برخی نظرات نباشد که مشخص است شخص فقط چهار کلمه با ادبیات روشنفکری یاد گرفته و همانها را بیان می کند. مانند( بیم آن می رود برخوردهای ایدئولوژیک نسبت به آثار علمی در حوزه مطالعات اسلامی، کار را بر نویسندگان دشوار کند.)

  7. سجاد

    فاقد الشی لایکون معطیاً له

  8. علی

    وقتی منظور از کتاب دینی معلوم نیست چطور می خواهند این را به قم ارجاع دهند ؟ به عبارت دیگر وقتی علوم انسانی تا این حد در هم تنیده اند و تا زمانی که دقیقا معلوم نیست یک کتاب به طور واضح و متمایز مربوط به چه حوزه ایست٬ ارجاع به قم کار خوبی نیست . به احتمال زیاد قم به کتابهای بسیاری در روان شناسی و جامعه شناسی و فلسفه و علوم سیاسی و غیره واکنش منفی نشان می دهد . کتابهایی که قطعا مدخلی به حوزه دین دارند

درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.