حمایت سرمربی منچستر یونایتد از اقدام بازیکنانش در بالا بردن پرچم فلسطین

پس از آنکه پل پوگبا و آماد دیالو در بازی مقابل تیم فولام پرچم فلسطین را بالا برند، سرمربی منچستر یونایتد از حرکت بازیکنانش حمایت کرد و دغدغه‌های انسانی بازیکنان فوتبال را مثبت دانست.

اوله گونر سولشر، سرمربی تیم منچستر یونایتد روز چهارشنبه ۱۹ مه (۲۹ اردیبهشت) از حرکت دو بازیکن تیمش یعنی پل پوگبا و آماد دیالو که از فلسطینی‌ها حمایت کرده بودند، دفاع کرد.

این دو بازیکن پس از سوت پایان بازی مقابل تیم فولام در سی و هفتمین روز از لیگ برتر با حمل پرچم فلسطین در زمین و حرکت به سمت جایگاه تماشاچیان، حمایت خود از فلسطینی‌ها در نبرد جاری با اسرائیل را نشان دادند.

پل پوگبا فرانسوی و آماد دیالو اهل ساحل عاج است و بازی تیم آنها در برابر فولام در ورزشگاه الدترافورد با حضور ۱۰ هزار تماشاچی به تساوی به پایان رسید.

سولشر در توضیح حمایت از دو بازیکن خود گفت: «ما بازیکنانی از محیط‌های مختلف، فرهنگ‌های مختلف و کشورهای مختلف داریم و باید به نظرات آنها که ممکن است با نظر دیگری متفاوت باشد، احترام بگذاریم.»

وی افزود: «اگر بازیکنان من به غیر از فوتبال به چیز دیگری فکر کنند، این چیز مثبتی است. از میان بازیکنان من قبلا هم بوده‌اند کسانی که نسبت به همه مسائل دغدغه داشته‌اند.»

سولشر از میان این افراد مارکوس رشفورد، بازیکن مهاجم تیمش را مثال زد که سخنگوی کارزاری به نفع کودکان فقیر شده است.

روز شنبه نیز پس از بازی تیم لسترسیتی در برابر چلسی که در چهارچوب جام حذفی در ورزشگاه ویمبلی برگزار شد و یک بر صفر به نفع لستر به پایان رسید، وسلی فوفانا، مدافع فرانسوی تیم روباه‌ها (لستر) و هم‌تیمی او در پست هافبک یعنی حمزه چوداری بریتانیایی، پرچم فلسطین را به نمایش گذاشتند.

اعلام حمایت این فوتبالیست‌ها از آرمان فلسطینیان در حالی صورت می‌گیرد که دور جدیدی از خشونت‌های شدید و حملات مرگبار از دو سو میان اسرائیل و گروه‌های فلسطینی در غزه در جریان است.

موضوع دادن شعار یا حمل نشان‌های سیاسی در زمین فوتبال همواره موضوع بحث‌های داغی بوده است.

در ماده ۶۰ آئین‌نامه فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا درباره امنیت ورزشگاه‌ها آمده است: «تبلیغ یا اعلام هرگونه پیام سیاسی یا مذهبی و نیز انجام هر گونه عمل سیاسی یا مذهبی در داخل ورزشگاه‌های فوتبال یا در فضای خارجی چسبیده به آن به هر وسیله‌ای که باشد، چه پیش از بازی، چه در جریان بازی و چه بعد از آن اکیدا ممنوع است.»

با این حال بسیاری از کنشگران حمل پرچم یک کشور را شامل قانون ممنوعیت پیام یا کنش سیاسی نمی‌دانند.

منبع: یورونیوز

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.