چهار کتاب انگلیسی درباره میراث شیعی منتشر شد

دکتر کریستوفر کلوهیسی، کشیش کاتولیک و استاد دانشگاه در عرصه دینی و فرهنگی چهارکتاب درباره میراث اسلامی‌شیعه به زبان انگلیسی چاپ و منتشر کرد.

کریستوفر کلوهیسی پس از ارایه مقاله‌ها و پایان نامه‌هایی که نشان از عظمت و بزرگی اهل بیت(ع) و تفکر ناب و اصیل شان است، به تالیف این کتاب‌ها اقدام کرد.

این چهار کتاب کلوهیسی درباره کربلای معلی، فاطمه بنت محمد(ص)، نیمی‌از قلب.. حکایات زینب بنت علی(ع) و اسلام شیعی است. در این کتاب‌ها به ذکر روایت‌ها، پیش گویی‌ها و پیام‌های آسمانی پیش از اسلام و تفکر شیعی و شخصیت‌های برجسته همچون حضرت زهرا(ع) و حضرت زینب کبری(ع) پرداخته است.

کتاب نیمی‌از قلب که چاپ دوم آن منتشر شده است، برنده بهترین کتاب‌های تاریخ اسلام توسط Book Authority شده است.

پرفسور کلوهیسی معتقد است که باوجود تفاوت‌های متعدد دربسیاری از وقایع زندگی حضرت زهرا(ع) و مریم مقدس(ع)، اما شباهت‌هایی بین آنها به خصوص در مورد عصمت، پاکی، بی گناهی، عفت، مژده تولد فرزندانشان وجود دارد. همچنین، این دو بانوی بزرگ غم و اندوه در زندگی تجربه کردند.

این استاد دانشگاه در کتاب فاطمه بنت محمد(ص) آورده است: حضرت زهرا(ع) معصوم است و این بدان معناست که وی در طول زندگی پربرکت خود از هرکونه گناه و خطا مبرا بوده است.

وی می‌گوید: متون شیعه بر نقش شفاعت حضرت زهرا(ع) تاکید دارند. اما آموزه‌های کلیسا نقش حضرت مریم(ع) در این باره را ذکر نکردند. حضرت زهرا(ع)منبع الهام برای آزادی، عدالت و مبارزه با ظلم و تبعیض و الگو و نمونه یک زن مومن بوده است.

کلوهیسی در کتاب نیمی‌قلب:حکایات زینب بنت علی(ع)، می‌گوید: حضرت زینب(ع) زنی شجاع بود که پس از حادثه دلخراش عاشورا، همه روزها به روزهای زینب(ع) تبدیل شد.

وی می‌گوید: او شخصیت مثال زدنی است که درمواض قاطع و واقعی اش دربرابر حاکمان ظلم ایستاد. حضرت زینب(ع) تنها به خاطر شجات و قوی بودنش یزید را درهم نشکست، بلکه به دلیل این بود که واقعیت را گفت.

این استاد دانشگاه می‌گوید: حضرت زینب(ع) روح شیعه را متبلور کرده است. قلب او در هر مکانی که قلب امام حسین(ع) می‌تپد، می‌تپد.

وی در کتاب واقعه کربلا می‌گوید: کربلا یک واقعه یکباره نیست، بلکه یک منحنی همیشگی است. منحنی به سمت استقامت، عدالت و امید است.
منبع: ایبنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.