نماینده آیت‌الله سیستانی: شیعه باید به موج ورود تکنولوژی توجه کند

حجت الاسلام و المسلمین سیدجواد شهرستانی با تاکید بر لزوم چاره‌اندیشی و برنامه‌ریزی برای استفاده صحیح از فناوری‌های جدید جهت تبلیغ دین مبین اسلام بیان کرد: کشورهای خارجی در این زمینه‌ها بسیار فعال هستند.

نماینده حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی در دیدار با دبیرکل کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور پیشرفت تشیع را موجب احساس خطر دشمنان خواند و گفت: باید خوشحال باشیم که تشیع در اوج عظمت خود قرار دارد.

شهرستانی افزود: پیامبر اسلام(ص) ویژگی‌های فراوانی داشتند اما خود ایشان هدف رسالتشان را تکمیل مکارم اخلاقی دانسته‌اند و خداوند هم در قرآن خلق عظیم ایشان را مورد توجه قرار می‌دهد.

نماینده آیت‌الله العظمی سیستانی با بیان اینکه برخورد برای ارشاد دیگران هم باید مودبانه و همراه با احترام باشد، گفت: هیچ کاری با تندی و شدت به سرانجام نخواهد رسید.

وی افزود: مردم ایران ملت بسیار خوبی هستند و با وجود همه مشکلات و گرفتاری‌ها، در گردنه‌های حساس با نظام و دولت همکاری کرده‌اند.

شهرستانی با بیان اینکه تا 40 سال قبل هیچ مجلس روضه‌ای متعلق به شیعیان در کشورهای اروپایی وجود نداشت، گفت: در حال حاضر حتی در دانشگاه لندن دعای کمیل با حضور حداقل 200 نفر و دعای ندبه با حضور 150 نفر از شیعیان تشکیل می‌شود.

او در ادامه به فعالیت شبکه هدهد اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر پنج شبکه هدهد به زبان‌های فارسی و عربی راه‌اندازی شده و برنامه‌هایی ویژه کودکان و نوجوانان پخش می‌کنند.

شهرستانی افزود: در کتابخانه تخصصی تاریخ 130 هزار جلد کتاب فراهم شده؛ کتابخانه لاتین و دیگر زبان‌های زنده دنیا نیز با 20 هزار جلد کتاب در قم فعالیت می‌کند.

او با بیان اینکه به گفته وزیر وقت ارشاد، فیلم امام علی(ع) سبب شد تمام کتاب‌ها و مطالب غیرمستند از بازار جمع شوند، اظهار داشت: باید بر روی صنعت سینما و نمایش کار بیشتری صورت گیرد در حالیکه از این نظر ضعیف هستیم ولی کشورهای دیگر موفقیت‌های زیادی در این زمینه کسب کرده‌اند.

او ادامه داد: بهترین نیروهای صنعت سینما و فیلم در ایران حاضر هستند ولی با برخی کارهای اشتباه، طرد می‌شوند.

شهرستانی با شاره به رتبه بالای دوبله ایران در سطح جهان بیان کرد: با این وجود کارهایی که در حوزه سینما و سریال صورت می‌گیرد بیشتر جنبه انفعالی دارند.

او افزود: در هفته اولی که شبکه هدهد فارسی شروع به کار کرد بیش از 50 هزار پیامک به روابط عمومی رسیده بود؛ این امر نشان‌دهنده تاثیر بالای شبکه‌های ماهواره‌ای و تلویزیونی است باید برخی نظارت‌ها وجود داشته باشد ولی باید به موج ورود تکنولوژی به داخل کشور هم توجه داشته باشیم.
حجت الاسلام و المسلمین سیدجواد شهرستانی با تاکید بر لزوم چاره‌اندیشی و برنامه‌ریزی برای استفاده صحیح از فناوری‌های جدید جهت تبلیغ دین مبین اسلام بیان کرد: کشورهای خارجی در این زمینه‌ها بسیار فعال هستند.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.