تدریس اصول مشترک اسلام، مسیحیت و یهودیت در مدارس مصر

وزیر آموزش و پرورش مصر از ایده یکی از نمایندگان مجلس درباره تدریس اصول مشترک میان ادیان اسلام، مسیحیت و یهودیت و اصول تسامح و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز در مدارس استقبال و موافقت خود را با آن اعلام کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از العربی الجدید، رضا حجازی، معاون وزیر آموزش و پرورش مصر موافقت خود را با پیشنهاد فریدی البیاضی، نماینده پارلمان این کشور در خصوص تدریس ارزش‌های مشترک میان ادیان اسلام، مسیحیت و یهودیت و اصول تسامح و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز، در دوره‌های مختلف تحصیلی اعلام کرد.

حجازی افزود: در نشست کمیسیون دفاع و امنیت ملی پارلمان مصر که برای بررسی مقابله با نشر افراط‌گرایی و تروریسم برگزار شد، دیدگاه عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر، درباره محدود شدن متون دینی به موضوع دین در برنامه درسی مدارس مطرح و درباره امکان تدریس موضوع دین در برنامه درسی مشترک بین مسلمانان و مسیحیان به منظور آشنایی دانش‌آموزان با اصول زندگی مشترک با سایر ادیان، بحث و تبادل نظر شد.

البیاضی نیز در این جلسه اظهار کرد: اکنون خطر بزرگی در قرار دادن متون دینی در واحدهای درسی زبان عربی، تاریخ و جغرافیا وجود دارد زیرا این مسئله فرصتی را برای معلمانی که صلاحیت ندارند، فراهم می‌کند تا این متون را به شکل افراطی و مخرب تفسیر کنند. در این زمینه هم مقالات تخصصی بسیاری وجود دارد که در اثر نشر اندیشه‌های افراطی نوشته شده است.

وی افزود: آموزش یک مسئله امنیت ملی است، بنابراین وزارت آموزش و پرورش باید اقدامی عملی در مبارزه با افراط‌گرایی اتخاذ کند. رئیس‌جمهور نیز بارها از وزارت اوقاف و الازهر خواسته است تا به تجدید گفتمان دینی بپردازد و این تجدید و نوگرایی باید از تدریس موضوع دین در دوره‌های مختلف آموزشی آغاز شود.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.