گفتگوی بلینکن و فیصل‌ بن فرحان درباره جنگ یمن

وزیر امور خارجه آمریکا در تماسی تلفنی با وزیر خارجه عربستان سعودی درباره لزوم توقف جنگ در یمن سخن گفت.

آنتونی بلینکن در تماس تلفنی با همتای سعودی خود اعلام کرد که متوقف کردن جنگ یمن و حقوق بشر از اولویت های دولت جدید آمریکاست.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از آرتی عربی، «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه ایالات متحده در تماس تلفنی با شاهزاده «فیصل بن فرحان»، وزیر خارجه عربستان سعودی تاکید کرد که مسائل متوقف کردن جنگ در یمن و حقوق بشر در اولویت دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکاست.

وزارت امور خارجه آمریکا روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: بلینکن روز جمعه با بن فرحان گفتگوی تلفنی داشته و در آن درباره امنیت منطقه‌ای، مبارزه با تروریسم و ​​همکاری برای جلوگیری و دفاع در برابر حملات به عربستان گفتگو کردند.

در طی این تماس، بلینکن تعدادی از اولویت های اصلی دولت جدید آمریکا از جمله مسائل حقوق بشر و توقف جنگ در یمن را مطرح کرد.

عربستان نیز اعلام کرد که وزیر خارجه از بلینکن تماسی دریافت کرده است و درخصوص همکاری با ایالات متحده آمریکا برای مقابله با چالش های مشترک و حفظ امنیت و ثبات در منطقه ابراز امیدواری کرده است.

این تماس درحالی انجام شد که آمریکا اعلام کرد که پشتیبانی از عملیات ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی در یمن  را به عنوان بخشی از سیاست رئیس جمهور جدید ایالات متحده  متوقف می کند و رویکرد خود را با وجود اتهامات گسترده ای که عربستان در نقض حقوق بشر در داخل کشور و ایجاد یک بحران شدید انسانی در یمن با آن مواجه است، تغییر می دهد.

در این زمینه ، دولت بایدن برخی قراردادهای فروش اسلحه به عربستان سعودی را تعلیق و اعلام کرد که ایالات متحده انتظار دارد مقامات ریاض زندانیان سیاسی را آزاد کنند و برای بهبود وضعیت حقوق بشر در این کشور تلاش کنند.

منبع: شفقنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.