پادشاه اردن صلح در منطقه را در گرو حل مسئله فلسطین دانست

پادشاه اردن گفت اردن حامی فلسطین و آرمان آن است و هیچ گونه صلحی با رژیم صهیونیستی بدون حل مسئله فلسطین وجود نخواهد داشت.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از آناتولی، عبدالله دوم، پادشاه اردن گفت که صلح و امنیت بدون حل مسئله فلسطین تحقق نمی‌یابد. ملک عبدالله در مصاحبه با خبرگزاری رسمی اردن (پترا) گفت: آرمان فلسطین در اردن، اولویت دارد و ما همچنان در راه به دست آوردن حقوق عادلانه و قانونی برادران فلسطینی خود، در کنار آنها ایستاده‌ایم.

ملک عبدالله افزود: امان به مسئولیت خود در قبال حفاظت و نگهداری از اماکن مقدس اسلامی و مسیحی در بیت‌المقدس ادامه خواهد داد.

پادشاه اردن ادامه داد: اردن از همه توانایی‌های خود برای نگهداری و محافظت از هویت عربی – اسلامی و مسیحی بیت‌المقدس استفاده خواهد کرد.
بر اساس قوانین بین‌المللی، وزارت اوقاف اردن به عنوان آخرین مرجعی که قبل از اشغال بیت‌المقدس از سوی اسرائیل در ژوئن ۱۹۶۷ بر این شهر نظارت می‌کرد، همراه با اداره اوقاف فلسطین، اداره مسجد الاقصی را بر عهده دارد.

در جریان جنگ اعراب و اسرائیل در سال ۱۹۶۷، بیت‌المقدس شرقی که مسجد‌الاقصی در آن واقع است، از سوی رژیم صهیونیستی اشغال شد و این رژیم در اقدامی که هرگز از سوی جامعه بین‌المللی به رسمیت شناخته نشد، کل شهر را در سال ۱۹۸۰ ضمیمه سرزمین‌های اشغالی کرد.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.