کتاب «نگره خطا؛ بررسی و نقد درون دینی آرای ریچارد بل و ویلیام مونتگمری وات» منتشر شد

کتاب «نگره خطا؛ بررسی و نقد درون‌دینی آرای ریچارد بل و ویلیام مونتگمری وات» نوشته حجت الاسلام سید مجید پورطباطبائی به همت پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.

کتاب «نگره خطا؛ بررسی و نقد درون‌دینی آرای ریچارد بل و ویلیام مونتگمری وات» نوشته حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمجید پورطباطبایی، عضو هیئت علمی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به همت این پژوهشکده منتشر شد.
در معرفی این کتاب آماده است: ریچارد بل و شاگرد بلافصل وی ویلیام مونتگمری وات، خاورشناسان قرآن‌پژوه پروتستان و اهل انگلستان هستند؛ این دو با خطاهای خواسته یا ناخواسته خود در مطالعات قرآن‌پژوهشی و اسلام‌شناسی بر الهی بودن اسلام و وحیانی بودن قرآن خدشه جدی وارد کردند.
ویلیام مونتگمری وات، ضمن پرهیز از صراحت در نفی رسالت رسول الله(ص) اصرار دارد که نباید مسلمانان را از این جهت آزرده خاطر کرد؛ ولی خود با در پیش گرفتن روشی خاص بدون سر و صدا و جنجال در آثار خود بر طبل استاد می‌کوبد.
کتاب «نگره خطا؛ بررسی و نقد درون‌دینی آرای ریچارد بل و ویلیام مونتگمری وات» در ۳۹۲ صفحه و شمارگان ۴۰۰ نسخه از سوی انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شده است.
منبع: ایکنا
مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.