پوتین: قبل از توهین به احساسات مسلمانان باید به فکر واکنش احتمالی بود

رئیس جمهور روسیه در کنفرانس مطبوعاتی سالانه خود درباره موضوع کاریکاتورهای موهن به ساحت مقدس حضرت محمد (ص) و واکنش به آنها صحبت کرد.

به گزارش آرتی عربی، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در شانزدهیمن کنفرانس مطبوعاتی سالانه خود به سؤالات ۱۰۰ خبرنگار به صورت مجازی پاسخ می‌دهد.

او در پاسخ به سؤال خبرنگار RT درباره مرزهای بین آزادی بیان و احترام به احساسات مسلمانان گفت که آزادی فرد با شروع آزادی دیگران به پایان می‌رسد.

رئیس جمهور روسیه افزود: هنگام توهین به احساسات مسلمانان، باید واکنش احتمالی را به خاطر بسپارید، اما این پاسخ نباید تهاجمی باشد، زیرا در ادیان هیچ اشاره‌ای به پرخاشگری نمی‌شود.

پوتین در ادامه گفت که واکنش به نقض حقوق مسلمانان نباید منجر به محرومیت شخص از زندگی شود.

او ضمن انتقاد از سیاست‌های یک‌سویه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به ویژه خروج از معاهده تسلیحات اتمی، بر ضرورت تغییر رویکرد آمریکا در دوره ریاست جمهوری جو بایدن تاکید و ابراز امیدواری کرد.

رئیس جمهور روسیه در این کنفرانس به مسئله مناقشه قره باغ نیز پرداخت و گفت: درگیری فعلی به طور ناگهانی فوران نکرد. سال‌هاست که این تنش ادامه دارد. این هیچ ارتباطی با تداخل خارجی ندارد.

او درباره موضع ترکیه در این مناقشه گفت: ترک‌ها همانطور که آنها معتقدند، هدف عادلانه آذربایجان – مربوط به احیای سرزمین‌های اشغالی را حمایت کردند. از دیدگاه حقوق بین الملل، قره باغ برای آذربایجان است. حتی ارمنستان نیز هنوز استقلال این منطقه را به رسمیت نمی‌شناسد.

پوتین اعلام کرد: هر یک از طرفین حقیقت خاص خود را دارد. در زمان خود، ارامنه برای محافظت از جان و حیثیت خود اسلحه به دست گرفتند.

او تصریح کرد: در چارچوب توافق سه جانبه درگیری‌ها به پایان رسیده است و دو طرف در حال حاضر در آتش‌بس هستند. مسئله اصلی جلوگیری از کشتار مردم از سوی هر دو طرف بود و این مهمترین وظیفه‌ای است که ما حل کرده‌ایم.

پوتین با اشاره به اینکه نقض آتش بس کم بوده است در خصوص باقی ماندن اوضاع به همین منوال ابراز امیدواری کرد.
رئیس جمهور روسیه افزود: مسکو بسیار امیدوار است که واسطه گری‌های بین المللی از گفتار به عمل منتقل شوند و روسیه تنها طرف اعزام کاروانهای بشردوستانه به آنجا باقی نماند.

این نشست امسال به دلیل همه‌گیری کرونا به شکلی متفاوت برگزار می‌شود و پوتین از اقامتگاه رسمی خود در منطقه «نووا آگارووای» مسکو بصورت ویدئوکنفرانس در این نشست سالانه شرکت می‌کند. بیش از ۶۰۰ خبرنگار، عکاس و تصویربردار از رسانه‌های روسی و بین المللی بصورت حضوری و آنلاین این نشست سالانه را پوشش خواهند داد.

منبع خبرگزاری شفقنا
مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.