غرب هشدارهای رهبری و رییس‌جمهوری ایران را نشنید

روزنامه «اعتماد» که همچون اکثر روزنامه های کشور، حملات تروریستی پاریس را پوشش داده، به یادآوری سخنان هشدارآمیز مسئولان عالی جمهوری اسلامی درباره خطر شیوع تروریسم پرداخته است.

غرب هشدارهای رهبری و رییس‌جمهوری ایران را نشنید
روزنامه اعتماد در صفحه 2 به مغفول ماندن هشدارهای رهبری و رییس‌جمهوری ایران در مورد تروریست ها پرداخته و سخنان ایشان در این خصوص را مرور  نموده است. در ادامه این مطلب آمده است:
 
«حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سال گذشته در دیدار شرکت‌کنندگان در کنگره جهانی «جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام» فرمودند: جریانی که امروز به نام داعش شناخته می‌شود یکی از فروع شجره خبیثه تکفیر است، همه آن نیست.
 
 ایشان، وظیفه مسلمانان برای مقابله با جریان تکفیری را تشکیل نهضت علمی از سوی علمای مذاهب اسلامی برای ریشه‌کن کردن جریان تکفیری، تنظیم منشور وحدت اسلامی توسط علما و روشنفکران اسلامی، روشنگری نسبت به نقش سیاست‌های استکباری امریکا و انگلیس، ارشاد گروه‌های تکفیری، اهتمام به قضیه فلسطین و قدس شریف و مساله مسجدالاقصی، حفظ اتحاد و دوری از بدبینی بین شیعه و سنی، ایجاد وحدت بین مسلمانان بر محور وجود مقدس نبی مکرم (ص)، افزایش عوامل اقتدار در درون مسلمانان و بدبین بودن به اسلام مطلوب واشنگتن، لندن و پاریس عنوان کردند.
 
رهبر معظم انقلاب اسلامی ٢٧ تیرماه سال جاری نیز در دیدار جمعی از مسوولان کشور، سفرای کشورهای اسلامی و قشرهای مختلف مردم با تاکید بر اینکه علت حمایت جمهوری اسلامی ایران از مقاومت لبنان، شجاعت و فداکاری و ایستادگی واقعی آنان در مقابل متجاوزان است، گفتند: امریکایی‌ها مقاومت لبنان را تروریست می‌خوانند و ایران را به دلیل حمایت از حزب‌الله لبنان، حامی تروریست می‌دانند در حالی که تروریست واقعی خود امریکایی‌ها هستند که داعش را ایجاد کرده‌اند و از صهیونیست‌های خبیث نیز حمایت می‌کنند و باید برای حمایت از تروریسم محاکمه شوند.
 
 معظم له همچنین در خطبه‌های نماز عید سعید فطر با انتقاد شدید از سیاست‌های امریکا در «حمایت از دولت تروریستی و کودک‌کش صهیونیسم و تروریست خواندن مجاهدان فداکار حزب‌الله لبنان» افزودند: سیاست‌های ما و امریکا در منطقه صد و هشتاد درجه اختلاف دارد بنابراین چگونه می‌توان با آنها گفت‌وگو و مذاکره کرد.
 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس‌جمهوری نیز در نخستین حضور خود در سازمان ملل متحد پیشنهاد جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری را مطرح کرد.
 
وی همچنین سال ٩٢ در جمع سفرا و مسوولان نمایندگی‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در جمهوری اسلامی ایران گفت: برای اینکه جهانی امن‌تر داشته باشیم، باید با خشونت، افراطی‌گری و به ویژه تروریسم مقابله کنیم و همه دست به دست هم دهیم؛ کشورهایی که گروه‌های تروریستی را ساختند و آماده کردند و متاسفانه هنوز هم برخی از آنها به یاری و کمک آنها ادامه می‌دهند، نتیجه شومی را دیده‌اند و خواهند دید؛ تروریسم و گروه‌های تروریستی نمی‌تواند مورد اتکا هیچ کشوری برای تامین منافعش یا منافع منطقه و جهان باشد.»
 
 
 
مقایسه و بررسی معرفت‌‌‌شناسی هابرماس و کارل پوپر در کتاب «جستارهای معرفت‌شناسی»
اعتماد در صفحه 8 به معرفی کتاب "جستارهای معرفت‌شناسی" به قلم فاطمه گلابی و ابراهیم شهبازی قپچاق پرداخته و نوشت است:
 «کتاب "جستارهای معرفت‌شناسی" با قبول این ایده که هستی‌‌‌شناسی انسان‌‌‌ها بنیادی برای شکل‌‌‌گیری معرفت‌‌‌شناسی آنها بوده و از طریق این معرفت‌‌‌شناسی است که به روش‌‌‌شناسی و در‌‌‌نهایت غایت‌‌‌شناسی می‌‌‌رسیم؛ بر آن است تا معرفت‌‌‌شناسی یورگن هابرماس و کارل پوپر را مقایسه و بررسی کند. از این رو فصل یکم این کتاب به بیان موضوع اصلی موردنظر و علت کار روی این موضوع می‌‌‌پردازد و مباحثی مانند پرسش‌‌‌های پیش‌‌‌رو و مفاهیم اساسی مرتبط با بحث معرفت‌‌‌شناسی مطرح می‌‌‌شوند.
 

 در فصل دوم و سوم سعی شده است تا منابع و آثار هریک ازمتفکران یادشده و نظریات معرفت‌‌‌شناسانه آنها به طور خلاصه بررسی شود و گزاره‌های مربوط به معرفت‌‌‌شناسی هریک از این دو متفکر بیان شود.
 
 فصل چهارم به بررسی تطبیقی موضوعات مطرح در معرفت‌‌‌شناسی هر کدام از متفکران می‌‌‌پردازد و سعی شده است تا مقایسه‌‌‌‌‌‌ای منسجم و کامل از نظریات مربوط به شناخت و روش شناخت این دو متفکر به دست داده شود.

 

فصل پنجم نیز به مقایسه مکاتب و دیدگاه‌های موجود در آرای هابرماس و پوپر می‌‌‌پردازد و می‌‌‌کوشد تا به شکل‌‌‌های مختلف، این مقایسه‌ها قابل‌‌‌فهم و خلاصه شود. طی این مباحث از فصل پنجم به بعد تلاش بر این بوده که به‌‌‌تدریج تا آخر فصل هفتم به پرسش‌‌‌های مطرح پاسخ داده شود و در حد پیشنهاد، با مقایسه میان معرفت‌‌‌شناسی این دو نظریه‌‌‌پرداز، کاربردپذیری روش‌های طرح‌‌‌شده به‌‌‌وسیله این دو اندیشمند در علوم اجتماعی مورد تجزیه‌‌‌و‌‌‌تحلیل قرار گیرد و در این‌‌‌ راستا توسعه نظری لازم حاصل شود.»
 
 

همایش نظام اخلاقی مولانا به ایستگاه چهارم رسید
این روزنامه در صفحه 8، از برگزاری چهارمین همایش نظام اخلاقی مولانا در دوم و سوم آذرماه توسط موسسه سروش مولانا خبر داده و سخنرانان و عناوین سخنرانی این برنامه را اعلام نموده است:

مصطفی ملکیان: «ضرورت اخلاقی زیستن برای زندگی خوشِ جمعی»
ابوالقاسم فنایی: «ضرورت اخلاقی زیستن برای استکمال معنوی انسان»
مهناز قانعی: «ضرورت اخلاقی زیستن برای شکوفایی استعدادهای ذهنی-روانی آدمی»
حسین محمودی: «ضرورت اخلاقی زیستن برای سلامت روان»
امیر صائمی: «ضرورت اخلاقی زیستن برای زندگی خوش فردی»
حسن اسلامی: «ضرورت اخلاقی زیستن برای سامان‌یابی پیوند انسان و طبیعت»
برای اطلاع بیشتر از چگونگی حضور در این همایش به سایت موسسه سروش مولانا
به آدرس www. soroushmolana. ir مراجعه کنید.
 

دیگر عناوین برگزیده «اعتماد» امروز:
 
هاشمی‌رفسنجانی: خطر توسعه تروریسم در کشورهای مطرح و صنعتی جدی و مهم است
 
رییس‌جمهوری فرانسه: داعش اعلان جنگ کرده، ما انتقام می‌گیریم
 
 
 

روزنامه «اعتماد» که همچون اکثر روزنامه های کشور، حملات تروریستی پاریس را پوشش داده، به یادآوری سخنان هشدارآمیز مسئولان عالی جمهوری اسلامی درباره خطر شیوع تروریسم پرداخته است.مرور مطبوعات/ ‌‌یک‌شنبه‌ 24 آبان / روزنامه اعتماد

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.