کتاب «اسرار و رموز قلبی نماز» به چاپ دوم رسید

چاپ دوم کتاب «اسرار و رموز قلبی نماز (ترجمه اسرارالصلوه شهید ثانی)» با ترجمه محمدحسین بختیاری کوه سرخی و به کوشش علی اکبر زمانی نژاد است که به همت نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.

چاپ دوم کتاب «اسرار و رموز قلبی نماز (ترجمه اسرارالصلوه شهید ثانی)» با ترجمه محمدحسین بختیاری کوه سرخی و به کوشش علی اکبر زمانی نژاد است که به همت نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در ۲۲۳ صفحه منتشر شد.

این ترجمه اسرار الصلوه در پنج شماره مجله نامه آستان قدس بین سال‌های ۱۳۵۰ تا ۱۳۵۵ به چاپ رسید. با توجه به این که نسخه خطی از این ترجمه در دست نبود، لذا تصحیح کتاب بر اساس متن چاپ شده در مجله مذکور است.

در مقدمه این کتاب سی عنوان از کتاب‌هایی که در موضوع اسرارالصلوه است، به عنوان کتابنامه اسرار نماز معرفی شده است.

ساختار اثر

در این اثر سه فصل تألیف شده است؛ در ابتدای این اثر، پس از کتابشناسی و نسخه شناسی اسرارالصلوه و مقدمه‌های امام خمینی (ره) بر کتاب آداب الصلوه، به نسخه‌های خطی اسرارالصلوه و کتاب‌های چاپی اسرار نماز اشاره و ترجمه‌های کتاب اسرار الصلاه و ویژگی‌های اسرارالصلوه بررسی شده است.

در فصل اول که با عنوان «در مقدمات نماز» نگارش یافته، به مباحث طهارت، ستر عورت، مکان نمازگزار و استقبال قبله پرداخته شده است.

دومین فصل از کتاب حاضر به «مقارنات نماز» می‌پردازد و در این راستا به قیام، نیت نماز، تکبیره الاحرام، دعای توجه، قرائت، ترجمه سوره حمد، فصل قرائت قرآن، رکوع، سجود، تشهد، تسلیم، تعقیبات نماز، آداب قرائت نماز و سجده شکر پرداخته شده است.

در سومین و آخرین فصل از کتاب حاضر که به «منافیات نماز» اختصاص یافته، مباحث ریا و عُجب و وجوه ریاء مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و در قسمت خاتمه این اثر، به باقی نمازها (نماز جمعه، نماز عید، نماز آیات، نماز طواف، نماز میت و جنازه، نماز نذر و عهد) اشاره شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.