کتاب «جنبه‌های مختلف فرهنگ اسلامی» منتشر شد

کتاب «جنبه‌های مختلف فرهنگ اسلامی» که بخشی از پروژه «تاریخ پیشگام» یونسکو به حساب می‌آید، به همت این سازمان بین‌المللی در ۶ جلد چاپ و منتشر شد.

به گزارش پرس بی، سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد(یونسکو) مانند هر سال به مناسبت ۱۸ نوامبر(برابر با ۲۷ ابان)، روز جهانی هنر اسلامی مراسمی را برگزار کرد.

اودری اوزولای، مدیرکل این سازمان، در توصیف هنر اسلامی در طول ۱۴ قرن گذشته تصریح کرد که هنر اسلامی همچنان در فرهنگ‌های مختلف کل جهان تأثیر می‌گذارد.

یونسکو می‌گوید که از زمان ایجادش، همبستگی فکری نوع بشر، اهمیت دانش و ارزش تنوع برای ایجاد درک متقابل و گفت‌وگو بین فرهنگ‌ها را برجسته کرده است.

این سازمان بین‌المللی در وب‌سایت خود کتابی تحت عنوان «Different Aspects Of Islamic Culture: جنبه‌های مختلف فرهنگ اسلامی» را منتشر کرده است که بخشی از پروژه «تاریخ پیشگام» یونسکو به حساب می‌آید.
این کار با حمایت انجمن جهانی دعوت اسلامی (WICS) در لیبی انجام شد و شامل ۶ جلد است که نوشته‌هایی از حدود ۱۵۰ اندیشمند مسلمان و غیرمسلمان را از سراسر جهان گرد هم آورده است و منعکس کننده تبادلات آکادمیک بین اعضای کمیته علمی پروژه و نویسندگان است تا یک مرور تاریخی و جغرافیایی جامع از فرهنگ اسلامی ارائه دهد.

یونسکو در معرفی خود از این پروژه می‌گوید که دامنه آن گسترده است و هدف آن آشنایی هر چه بیشتر خوانندگان با جنبه‌های مختلف این فرهنگ زنده است.

منبع: ایکنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.