«رامی»، سریالی درباره زندگی مهاجران مسلمان آمریکا

پخش فصل سوم سریال «رامی» به تازگی از شبکه هولو آغاز شده‌است. این سریال درباره یک خانواده مهاجر عرب در ایالت نیوجرسی آمریکا و مشکلات و دغدغه‌های آنها است.

فصل سوم سریال «رامی» دو هفته ای می شود که در شبکه هولو منتشر شده است؛ سریالی با بازیگری، کارگردانی و نویسندگی رامی یوسف هنرمند آمریکایی ـ مصری که برنده جایزه گلدن گلوب و نامزد جایزه امی هم بوده است.

به گزارش الجزیره، داستان سریال رامی (Ramy) درباره یک خانواده عرب زبان ساکن نیوجرسی آمریکاست که با مشکلات اغلب خانواده‌های مسلمان مهاجر در این کشور دست و پنجه نرم می‌کنند. تلاش این خانواده برای حفظ هویت دینی و فرهنگی خود و از طرفی سازگاری با فرهنگ آمریکایی، ماجراهای سریال را شکل می‌دهد.

فصل سوم سریال به چالش‌های زندگی مهاجران در آمریکا، تلاش برای ایجاد روابط عاطفی در کشور بیگانه و نیز روابط والدین مهاجر با فرزندان دو تابعیتی شان می‌پردازد. رامی در این فصل یک مهاجر سردرگم است که در خواسته‌های دنیوی گم شده و در حال تلاش برای بازیابی هویت دینی خود است.

خالد أبو النجا و باسم یوسف دو بازیگر مصری هستند که پس از چند سال غیبت در دنیای تصویر با فصل سوم «رامی» به عرصه بازیگری بازگشته‌اند و در کنار رامی یوسف به ایفای نقش می‌پردازند.

رامی یوسف در این سریال آهنگ‌های قدیمی و نوستالژیک عرب زبان را به کررات به کار برده است.

مهمترین موضوعی که فصل سوم به آن می‌پردازد و در دو فصل گذشته سریال نیز بر آن تاکید شده، بحران هویتی است که رامی به آن دچار شده است. او در آمریکا به دنبال هویت عربی خود می‌گردد و احساس سرگشتگی می‌کند. رامی در این میان با مهمترین مسئله جهان عرب هم برخورد می‌کند یعنی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی.

در قسمت دوم این فصل رامی سفری از نیوجرسی به قدس دارد و در آنجا با زندگی فلسطینیان در سایه تاریک اشغال آشنا می‌شود. رامی می‌بیند که چگونه صهیونیست ها در ایستگاه‌های بازرسی خود جلوی عرب‌ زبان ها را می‌گیرند و مانع رفت و آمد آن‌ها می شوند. او همچنین با دیوار ضخیمی که میان فلسطینیان و اسرائیلی ها فاصله انداخته هم آشنا می‌شود.

در خلال داستان می‌بینیم که شوخی کودکان فلسطینی با رامی و شکایت او به افسران اسرائیلی چگونه سبب می‌شود تا آن‌ها، کودکان فلسطینی را به جرم همکاری با یک گروه تروریستی برای قتل یک شهروند آمریکایی متهم کنند.

الجزیره در بخشی از این گزارش با طرح این پرسش که آیا رامی یوسف تصویر درستی از اوضاع فلسطین را در سریالش ارائه داده است یا نه؟ نوشته است: به هر حال نباید فراموش کرد که رامی یوسف سریالش را در درجه اول برای مخاطبان آمریکایی ساخته بنابراین باید گفت جنبه کمدی اثر برای او از قضیه فلسطین که یک موضوع مشترک برای عرب‌ زبان های جهان است، مهمتر بوده است. هر چند سپردن کارگردانی قسمت دوم سریال که به فلسطین می‌پردازد، به یک کارگردان زن فلسطینی، کمک کرده تا زندگی فلسطینیان دقیق تر منعکس شود.

در پایان این گزارش الجزیره آمده است:« نگاه غربی‌ها به مسلمانان و عرب زبان ها به عنوان انسان‌هایی تندرو و تروریست سال‌ها بر زندگی مهاجران مسلمان سایه انداخته بود اما الان می‌بینیم که چگونه بازیگران مسلمان و عرب زبان به هالیود راه پیدا می‌کنند و با کسب معتبرترین جوایز سینمایی جهان، گام‌هایی محکم در خلاف جهت باور غربی‌ها درباره مسلمانان برمی‌دارند. این مسیری بود که با رامی ملک بازیگر مصری ـ آمریکایی شروع شد. او برنده جایزه امی، اسکار و گلدن گلوب است و در فیلم «بوهمین راپسودی» نقش فردی مرکوری ـ خواننده معروف بریتانیایی ـ را ایفا کرده است. اکنون نیز رامی یوسف یک شرکت آمریکایی را متقاعد کرده که سریالی را درباره زندگی عرب‌ زبان های مهاجر در چند فصل بسازد و خودش هم به عنوان نویسنده، کارگردان و بازیگر نقش اول در سریال حضور داشته باشد و همچنین دیگر هنرمندان عرب زبان را هم به این سریال آمریکایی دعوت کند.»

منبع: ایسنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.