شکستن رکورد اهدای خون از سوی خیریه «حسین کیست» در انگلیس

سازمان خیریه اسلامی «حسین کیست» که در انگلیس فعال است، توانست با راه‌اندازی کمپینی، رکورد اهدای خون در یک روز را در جهان بشکند.

به گزارش گاردین، یک مؤسسه خیریه اسلامی در بریتانیا، ماه‌ها پس از آنکه وزارت بهداشت این کشور از اهداکنندگان خون خواست تا بیشتر خون اهدا کنند، رکورد جهانی اهدای خون در یک روز را شکست.

این تلاش داوطلبانه ثبت جهانی در ماه آگوست توسط مؤسسه Who Is Hussain، آغاز شد. در این کمپین که #GlobalBlood Heroes (قهرمانان جهانی اهدای خون) نام دارد، مراکز اهدای خون در سراسر بریتانیا و ده‌ها مرکز دیگر در ۲۷ کشور از جمله آرژانتین، عراق و تایلند خون بیش از ۳۷۰۰۰ نفر را جمع‌آوری کردند. اهدای خون از مرکزی در نیوزلند آغاز شد و در ایالات متحده به پایان رسید.

منتظر راعی، مدیر این خیریه گفت: همه‌گیری کرونا به شدت به ذخایر خون در سراسر جهان ضربه زد. با تلاش بیمارستان‌ها برای برآورده کردن نیازها داوطلبان جمع شدند و کمپین قهرمانان اهدای خون جهانی را راه‌اندازی کردند.

او افزود: اهدای خون یک عمل همدلانه جهانی است که می‌تواند مردم را در سراسر جهان متحد کند. بسیار هیجان‌زده هستیم که بسیاری از اهداکنندگان برای اولین‌بار اهدای خون کردند و بسیاری متعهد شده‌اند که دوباره اهدا کنند و امیدوارم برای سال‌های آینده به این کار ادامه دهند. ۳۷۰۱۸ نفر در این کمپین خون اهدا کردند که رکورد قبلی ۳۴۷۲۳ در سال ۲۰۲۰ را شکست.

در ماه ژوئن، NHS اعلام کرد که طی پنج سال آینده به یک میلیون اهداکننده خون جدید نیاز است تا بیماران بتوانند نوع مناسب خون را دریافت کنند، زیرا اهداکنندگان و گیرندگان خون با پیشینه قومی مشابه احتمال موفقیت بیشتری دارند.

کمپین #GlobalBloodHeroes از سوی چهره‌های سرشناس از جمله ناز شاه از حزب کارگر انگلیس حمایت شد.

تعداد زیادی از اهداکنندگان برای اولین بار در این کمپین شرکت کردند، به طوری که ۲۵ درصد از اهداکنندگان در بریتانیا برای اولین بار خون اهدا کردند.

تلاش برای ثبت جهانی این رکورد مصادف با محرم صورت گرفت. راعی افزود: باورنکردنی است که فکر کنیم نوع‌دوستی فداکارانه حسین(ع) که بیش از هزار سال پیش می‌زیست، الهام‌بخش بیش از ۳۷۰۰۰ نفر برای شرکت در بزرگترین کمپین اهدای خون تاریخ شده است.

«حسین کیست؟» سازمانی مردم‌نهاد و غیر انتفاعی است که هدف خود را آگاهی‌بخشی به مردم در مورد سیره و میراث امام حسین(ع) اعلام کرده است. این سازمان فعالیت‌های خود را در قالب اهدای خون و تأمین پناهگاه برای افراد بی‌خانمان شروع کرده و به تدریج دامنه فعالیت‌های خود را در دیگر کشورها در قالب انواع کمک‌های خیرخواهانه مانند توزیع آب و غذا گسترش داده است.

به گفته مؤسسان این سازمان، «حسین کیست؟» به دنبال این است که جهان را با مردی الهام‌بخش که ۱۴ قرن پیش زندگی می‌کرد، آشنا کند. داوطلبان این سازمان خیریه عمدتاً از طریق تبلیغات عمومی، از جمله پوستر در مترو لندن، بیلبوردهای تبلیغاتی در مناطق برجسته شهری و پخش بروشور، عموم مردم را با فعالیت‌های خود آشنا کرده و به وب‌سایت این سازمان ارجاع می‌دهند.

منبع: ایکنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.