پیروزی نامزدهای مسلمان در انتخابات محلی آمریکا

تعداد زیادی از نامزدهای مسلمان برای اولین بار توانستند در انتخابات محلی آمریکا به پیروزی برسند تا نمایندگان آینده شوراهای شهر و مجالس ایالتی آمریکا باشند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از آناتولی، شماری از نامزدهای مسلمان در ایالات متحده آمریکا در انتخابات شورای شهر و مجالس ایالتی انتخابات شدند. این امر در تاریخ انتخابات آمریکا بی‌سابقه بوده است.

بر اساس نتایج اولیه انتخابات روز چهارشنبه، برای نخستین بار یک نامزد مسلمان عرب آمریکایی به عنوان شهردار دیربورن ایالت میشیگان انتخاب شد.

عبدالله حمود، ۳۰ ساله، لبنانی الاصل از حزب دموکرات، توانست به عنوان شهردار دیربورن انتخاب شود و رقیب جمهوری خواه خود، گری رونشک، ۶۵ ساله را با اختلاف ۱۰ امتیاز شکست دهد.

در میشیگان نیز، عامر غالب، نامزد ۴۲ ساله عرب-مسلمان یمنی الاصل، برنده شهردار همتراک شد و رقیب خود را که به مدت ۱۶ سال شهردار بود، شکست داد.

در نیویورک، یک کاندیدای مسلمان آمریکایی با اصالت بنگالی توانست برای اولین بار وارد شورای شهر نیویورک شود. شاهانه حنیف به عنوان اولین عضو مسلمان در تاریخ به نمایندگی از منطقه بروکلین به عضویت شورای شهر نیویورک درآمد.

حنیف در بیانیه‌ای گفت: مفتخر است که اولین زن مسلمان در شورا و اولین زن نماینده یک دین در حوزه انتخابیه خود است؛ ما با هم در حال ساختن یک شهر ضد نژادپرستی هستیم.

وی ادامه داد: ما سزاوار شهری هستیم که از آسیب پذیرترین افراد خود محافظت کند، شهری که دارای آموزش عادلانه باشد؛ شهری که در آن همسایگان مهاجر ما احساس کنند در خانه خود هستند، شنیده می‌‌شوند و در امنیت هستند.

همچنین آذرین اول، ۲۵ ساله و اهل کشور بنگلادش به عضویت شورای شهر دولوث در ایالت مینه‌سوتا درآمد.

در منطقه ۱۶ نیوجرسی نیز صدف جعفر به عنوان نخستین مسلمان آسیایی‌تبار به عضویت مجلس ایالتی برگزیده شد.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.