تاکید پاپ فرانسیس بر حمایت از “راه حل دو کشوری” برای مساله فلسطین

رهبر کاتولیک‌های جهان بار دیگر بر حمایتش از “راه حل دو کشوری” مساله اسرائیل-فلسطین تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، بر اساس گزارش آژانس خبری واتیکان، در دیدار محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، ضرورت همزیستی مسالمت‌آمیز میان ادیان مختلف و همچنین هدف راه‌حل تشکیل دو کشوری در “سرزمین مقدس” مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

عباس و پاپ توافق کردند که برای دستیابی به راه حل دو کشوری با کمک تلاش‌های بیشتر جامعه بین‌المللی، لازم است گفتگوهای مستقیم بین فلسطین و اسرائیل دوباره از سر گرفته شود.

آنها همچنین خاطرنشان کردند که قدس باید توسط همه به عنوان محل ارتباط و نه درگیری به رسمیت شناخته شود و وضعیت آن باید هویت و ارزش جهانی خود را به عنوان یک شهر مقدس برای هر سه دین ابراهیمی و همچنین از طریق یک جایگاه ویژه تضمین شده بین‌المللی حفظ کند.

اسرائیل در جریان جنگ اعراب-اسرائیل در ۱۹۶۷ قدس شرقی را که مسجدالاقصی در آن مستقر است، اشغال کرد و در سال ۱۹۸۰ تمامی این شهر را به خود الحاق کرد؛ اقدامی که از سوی جامعه بین الملل هرگز به رسمیت شناخته نشد.

آژانس خبری واتیکان همچنین گزارش کرد، رهبر کاتولیک‌های جهان و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین درباره ضرورت همکاری برای صلح، اجتناب از به کار بردن سلاح و مقابله با تروریسم و بنیادگرایی صحبت کردند.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.