سازمان همکاری اسلامی صدور مجوز عبادت یهودیان در مسجد الاقصی را محکوم کرد

سازمان همکاری اسلامی تصمیم قضایی اسرائیل در مورد اجازه دادن به یهودیان برای انجام نیایش در صحن مسجد الاقصی را محکوم کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آناتولی ترکیه، در بیانیه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی آمده است، چنین احکام غیرقانونی نقض بی سابقه حقوق دینی امت اسلامی و میراث آن ها و آزادی عبادت در اماکن مقدس اسلامی و تحریک احساسات مسلمان سراسر جهان است.

این بیانیه افزوده است: سازمان همکاری اسلامی مخالف هرگونه اقدام از سوی نیروی اشغالگر اسرائیل که بر وضعیت قدس اشغالی شرقی و حضور فلسطینیان در آن تأثیر می گذارد یا مقدسات اسلامی و مسیحی را مختل می کند.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی تأکید کرد که اقدامات رژیم صهیونیستی نقض آشکار قوانین بین المللی و حقوق بشری و قطعنامه های سازمان ملل متحد است.

یوسف عثیمین اسرائیل را مسؤول پیامدهای این تصمیم دانسته که منجر به برهم زدن ثبات و درگیری های دینی در منطقه می شود.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی از طرف های بین المللی خواست تا برای حفظ وضعیت تاریخی و قانونی قدس و مسجدالاقصی فورا وارد عمل شوند.

دادگاه منطقه قدس روز (سه شنبه) رایی صادر کرد که بر اساس آن حضور تعداد محدودی از نیایشگران یهودی در صحن مسجد الاقصی مشروط به اینکه نیایش آن‌ها در سکوت برگزار شود، جرم محسوب نمی‌شود.

این دادگاه به پلیس دستور داد بخشنامه صادر شده علیه خاخام «أرییه لیبو» که بر اساس آن وی به دلیل انجام نیایش در حالت سکوت از زیارت حرم قدسی (صحن مسجد الاقصی) محروم شده بود را لغو کند.

در این حکم آمده است که زیارت روزانه این خاخام از حرم قدسی نشان دهنده آن است که وی آن را یک امر بسیار مهم و اصولی می‌داند.

اقدام این دادگاه رژیم صهیونیستی در حالی است که روزنامه عبری زبان اورشلیم پست شهریور سال گذشته پس از امضای توافق عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی و امارات در مطلبی نوشت: انتخاب اسم «توافق ابراهیم» برای توافق صلح با امارات، اقدامی بیهوده نبود، بلکه صلح میان ادیان می‌طلبد که حق یهودیان برای اقامه نماز در کوه هیکل به رسمیت شناخته شود و این اصطلاحی کذائی از سوی [رژیم] اسرائیل است که برای مسجد الاقصی به کار می‌برد.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.