درخواست گروه حقوق بشری میانمار از جامعه بین الملل

گروه حقوق بشری میانمار از جامعه بین الملل خواست از مسلمانان روهینجا و تغییر میانمار به مکانی با حقوق برابر برای آنها حمایت کند.

گروه حقوق بشری میانمار مستقر در لندن گفت، جامعه بین‌الملل باید برای ایجاد یک میانمار جدید که مسلمانان روهینجا در آن به عنوان شهروندان برابر به رسمیت شناخته شوند، تلاش کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، “شبکه حقوق بشری برمه” در بیانیه‌ای اعلام کرد: ‌در چهارمین سالگرد نسل‌کشی روهینجا جامعه بین‌الملل نه فقط باید به این اقدام واکنش نشان دهد، بلکه باید به صورت فعالانه برای ایجاد یک برمه جدید که در آن، روهینجایی‌ها به عنوان شهروند با حقوق برابر در این کشور به رسمیت شناخته می‌شوند، همکاری و تلاش کند.

“کایوان وین”، مدیر اجرایی این گروه حقوق بشری گفت: درحالیکه از دید بسیاری، کودتای اول فوریه میانمار مساله‌ای است که رنج اقلیت‌ها در این کشور را به حاشیه می‌کشاند، از دید ما باید این بحران را به عنوان فرصتی برای تغییر اساسی در کشور قلمداد کرد.

وی ادامه داد: جامعه بین‌الملل ضمن وضع تحریم‌هایی علیه ارتش میانمار باید به دولت متحد ملی برای یک هویت برابر، قابل اعتماد و با محوریت حقوق بشری کمک کند.

این گروه حقوق بشری همچنین اعلام کرد، از زمان روی کار آمدن ارتش میانمار در اول فوریه، مساله روهینجا به حاشیه رانده شده است. از تمامی کشورهای جهان می‌خواهیم تا حملات علیه روهینجا را که در سال ۲۰۱۷ رخ داد، نسل‌کشی بدانند و دولت متحد ملی را به عنوان نمایندگان مشروع مردم میانمار به رسمیت بشناسند.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.