تصمیم ایالت بایرن آلمان برای ارائه درس اختیاری تعلیمات اسلامی

مسئولان ایالت بایرن آلمان تصمیم گرفته‌اند درس تعلیمات اسلامی را به دروس اختیاری مدارس این منطقه اضافه کنند. این تصمیم موجب اعتراض برخی از جمله حزب آلترناتیو آلمان شده‌است.

به گزارش ایکنا به نقل از snanews.de، ایالت بایرن چند سالی است که در درس تعلیمات اسلامی مسیری متفاوت را طی می‌کند. وزارت آموزش بایرن با همکاری دانشگاه ارلانگن-نورنبرگ و مشارکت والدین، درس تعلیمات اسلامی را در ۳۵۷ مدرسه ابتدایی و برای ۱۴ هزار دانش‌آموز ارائه می‌دهد. مسئولان دولت ایالتی تصمیم گرفته‌اند که معارف اسلامی را به به عنوان یک درس اختیاری به جای آموزش مسائل اخلاقی ارائه کنند.

هدف طرح پیشنهادی، آموزش دین اسلام از سوی معلمان مدارس دولتی در چارچوب «نظام ارزشی قانون اساسی ایالت بایرن» در حیطه اختیارات و تصمیم‌گیری دولت است.

این در حالی است که به نظر می‌رسد، نمایندگان حزب آلترناتیو برای آلمان در مجلس ایالتی بایرن از تصمیم دولت ایالتی برای ارائه درس تعلیمات اسلامی به عنوان جایگزین درس اخلاق به شدت عصبانی هستند. ‌آن‌ها به تازگی به دادگاه قانون اساسی بایرن درخواست داده‌اند تا درس تعلیمات دینی را از لیست اسامی دروس مدارس حذف کنند.

شاکیان مدعی‌اند که تدریس اسلام به جای درس اخلاق، مناقشات زیادی به وجود خواهد آورد و این اقدام باعث می‌شود پیروان ادیان دیگر مانند بودایی‌ها یا یهودیان فکر کنند که اسلام به آن‌ها ترجیح داده می‌شود، دادگاه قانون اساسی این شکایت را دریافت کرده است.

با این وجود، هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد چارچوب زمانی برای تصمیم‌گیری در این باره ارائه نشده است. حال باید منتظر بود و دید که دادگاه قانون اساسی در بایرن چه تصمیمی در ارتباط با درس تعلیمات اسلامی اتخاذ می‌کند.

«آلترناتیو برای آلمان» یک حزب محافظه‌کار در آلمان است که در سال ۲۰۱۳ تأسیس شد، این حزب از سیستم ارز یورو انتقاد می‌کند و خواستار بیشترشدن نقش سنتی خانواده‌ها در تربیت کودکان و محدودکردن فعالیت مسلمانان است.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.