طالبان ادعا کرد: برای زنان حقوقی بیشتر از حقوق اسلامی آنها قائلیم

گروه طالبان در گزارشی از شبکه سی‌ان ان ادعا می‌کند که با طالبان ۲۰۰۱ متفاوت است و برای زنان حقوقی بیش از آنچه در اسلام تاکید شده‌است، قائل خواهد شد.

خانم «کلاریسا وارد» (Clarissa Ward) خبرنگار شبکه تلویزیونی سی ان ان در یکی از پایگاه های آمریکایی واقع در ولایت غزنی که حالا در تصرف طالبان است حضور یافت و در بخشی از گزارش خود، با برخی اعضای طالبان هم گفت و گو کرد

خبرنگار سی ان ان در بخشی از گزارش خود از پایگاه آمریکایی اشغال شدن در منطقه “اَندر” در ولایت غزنی، به صراحت گفت که لشکرکشی و حضور نظامی ۲۰ سال آمریکا در افغانستان برای هیچ و پوچ بود.

خبرنگار سی ان ان که با حجاب در بین اعضای طالبان حضور یافته بود، در گزارش خود گفت که طالبان امروز با طالبان گذشته تفاوت دارد.

این شبکه آمریکایی گزارش داد که پایگاه های نظامی آمریکا به متروکه ای بدل گشته اند که همه اینها در واقع برای «هیچ» بود.

خبرنگار سی ان ان دراین گزارش گفت: نیروهای افغان حاضر دراین پایگاه نظامی آمریکایی ها و اقع در منطقه اَندر ولایت غزنی حدود سه هفته گذشته خود را به نیروهای طالبان تسلیم کردند، پایگاهی که تا چندی پیش صدها نظامی آمریکایی و ناتو در آن حضور داشتند. این پایگاه در زمان حضور نظامی آمریکا نیز همواره مورد حملات طالبان قرار داشت.

«محمد عارف مصطفی» یکی ازفرماندهان طالبان به خبرنگار سی ان ان گفت: در زمان حضور نظامیان آمریکایی، طالبان بارها به این پایگاه حمله کردند، پایگاهی که آمریکایی ها در آن از بالگرد و تانک و سلاح های پیشرفته برخوردار بودند ، اما طالبان به خوبی مقاومت کردند.

ادعای طالبان برای حاکم کردن شریعت اسلام

عارف مصطفی در بخش دیگری از این مصاحبه به این رسانه تصویری آمریکایی ادعا کرد: ما بر این باوریم که روزی به پیروزی دست می یابیم و شریعت اسلام نه تنها بر افغانستان بلکه بر تمامی جهان حاکم خواهد شد. ما چندان تعجیلی دراین زمینه نداریم . مبارزه را تا آخر ادامه می دهیم .

این همه هزینه مالی و جانی برای هیچ

کلاریسا وارد درادامه این گزارش گفت: هنگامی که در میان متروکه این پایگاه نظامی آمریکایی قدم می زنید از خود می پرسید؛ «همه اینها برای هیچ» بود.

وی افزود: آنچه که آمریکا طی ۲۰ سال گذشته در افغانستان انجام داد، به یکباره به تلی از خاک تبدیل شد.

گزارشگر سی ان ان در ادامه گفت: از زمان خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان از ماه ماه گذشته طالبان برتری غیر قابل باوری داشته اند، در بزرگراه ها واقع در ولایت غزنی که حرکت می کنید، نقطه به نقطه پایگاه های آمریکایی را مشاهده می کنید که به متروکه ای بدل گشته که در تمامی آنها پرچم طالبان برافراشته شده.

طالبان امروز نسبت به طالبان ۲۰۰۱ متفاوت است

سی ان ان دراین گزارش افزود: طالبان می گویند این طالبان به طالبان گذشته متفاوت است.

«مولوی کامل» فرماندار طالبان در منطقه اندار ولایت غزنی در این باره به سی ان ان گفت: طالبان ۲۰۰۱ یک طالبان تازه کاری بود اما این طالبان امروز یک طالبان با تجربه و دارای نظم و انضباط است.

طالبان بیش از آنچه در اسلام تاکید شده، برای زنان حق قائل خواهد شد!

مولوی کامل در بخش دیگری ازاین مصاحبه در پاسخ به این پرسش که حقوق زنان در افغانستان بیم آن می ورد با روی کار آمدن طالبان از بین برود به سی ان ان گفت: ما به تمامی مردم جهان و به خصوص مردم افغانستان اطمینان می دهیم که اسلام به همه حقوق برابر داده و زنان نیز حقوق خود را دارند؛ هراندازه اسلام برای زنان حق قائل شده باشد ما حقوق بیشتر از آن برای آنها قائل خواهیم شد!

مدرسه رفتن برای دختران بد است

سی ان ان در باره مدرسه رفتن دختران در حکومت طالبان دراین گزارش گفت: شاهد حضور دختران خردسال در مدرسه ای در نزدیکی مسجدی بودیم اما به ما گفته شد که دراین کلاس های تنها درس های دینی داده می شود.

کلاریسا وارد در ادامه این گزارش گفت: زمانی که شب هنگام مرا برای گذراندن خواب از دیگر همکاران مرد جدا کرده و در کنار زنان و کودکان قرار دادند، زنانی که با آنها صحبت کردم به من گفتند که طالبان هرگز به دختران و زنان اجازه رفتن به مدرسه را نخواهد داد، چراکه آن را برای زنان و دختران بد می داند.

جنگی بیهوده- فاقد نتیجه

خبرنگاری این شبکه خبری آمریکایی پس از بازگشت از غزنی به کابل د ر ارتباطی مستقیم به سی ان ان گفت: برخی از سربازان آمریکایی که در این پایگاه ها حضور داشتند ، پس از دیدن تصاویر متروکه شدن پایگاه و نصب پرچم طالبان در تمامی آنها ، احساس خود را اینگونه توصیف کردند که “… ۲۰ سال حضور نظامی در افغانستان و جنگ در این کشور کاملا «بیهوده» بود، هیچ حاصل و فایده ایی نداشت.”.

منبع: ایرنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.