میانمار مسلمانان روهینگیا را واکسینه نمی‌کند

بر اساس گزارش اتحادیه روهینگیای آراکان، دولت میانمار از نام‌نویسی مسلمانان این منطقه در فهرست واکسیناسیون سراسری خودداری کرده‌است.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، اتحادیه روهینگیای آراکان (ARU) در گزارشی اعلام کرد که با وجود افزایش شمار مبتلایان و قربانیان کرونا در میان مسلمانان آراکان، دولت میانمار آنان را جزو اولویت واکسیناسیون قرار نداده است.

براساس این گزارش، تعداد موارد ابتلا به کرونا با گسترش نوع بسیار مسری دلتا، از ابتدای ماه ژوئن افزایش یافته است، اما مسلمانان روهینگیا که در اردوگاه‌های پناهندگان در شهرها و مناطق روستایی زندگی می‌کنند، از واکسیناسیون محروم هستند.

گزارش مذکور با بیان اینکه طبق داده‌های وزارت بهداشت این ایالت (آراکان) میزان عفونت در موج گذشته از ۱۲ درصد به ۵۸ درصد افزایش یافته، از عدم واکسیناسیون مسلمانان روهینگیایی ابراز نگرانی کرده است.

اتحادیه روهینگیای آراکان اعلام کرده است که محله‌هایی که مسلمانان روهینگیا در آن زندگی می‌کنند و همچنین ۱۱ اردوگاه با ۲۰۰ هزار پناهنده، جزو کمپین واکسیناسیون گسترده دولت میانمار که از ۹ آگوست آغاز شده،‌ نیستند.

او هلا تین، سخنگوی دولت ایالت آراکان نیز روز ۹ آگوست در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرده بود که مسلمانان آراکانی در حال حاضر جزو گروه‌های تحت واکسینه قرار ندارند و سیاستی در این زمنیه تعیین نشده است.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.