آژانس پناهندگان سازمان ملل خشونت در اردوگاههای روهینگیا را محکوم کرد

آژانس پناهندگان سازمان ملل حمله به پناهجویان روهینگیا در اردوگاههای مهاجران در بنگلادش را محکوم کرد.

آژانس پناهجویان سازمان ملل با انتشار بیانیه ای اعلام کرد حمله به اردوگاه روهینگیا باعث کشته شدن حداقل ۷ نفر و مجروح شدن تعداد نامشخصی از پناهجویان روهینگیا شد.
این آژانس همچنین از دولت بنگلادش خواست امنیت اردوگاه های پناهجویان روهینگیا را افزایش داده و عاملین این حملات خشونت آمیز را بر اساس قانون مجازات کند.
به گفته آژانس پناهجویان سازمان ملل، مسلمانان روهینگیا برای تامین امنیت خود به بنگلادش متواری شده اند و حدود ۸۰ درصد از آنها را زنان و کودکان تشکیل می دهند.
بر اساس گزارش های منتشر شده، روز جمعه دو گروه از پناهجویان روهینگیا در در اردوگاهی در جنوب بنگلادش با یکدیگر درگیر شدند که این درگیری منجر به کشته شدن ۷ نفر و مجروح سدن ۱۰ نفر دیگر شد.
به گزارش ایرنا، به گفته مقامات بنگلادشی از ماه اوت( مرداد) سال ۲۰۱۷ نزدیک به ۷۰۰ هزار مسلمان روهینگیا وارد بنگلادش شده اند درحالی که پیش از این حدود ۴۰۰ هزار نفر از مسلمانان روهینگیا در مناطق مختلف بنگلادش زندگی می کردند.
هم اکنون بیش از ۹۰۰ هزار مسلمان روهیگنیا در اردوگاه های مهاجران در منطقه “کاگس بازار” بنگلادش حضور دارند. نزدیک به ۶۸۸ هزار نفر از این تعداد پس از آغاز دور جدید خشونت ها در میانمار در اواخر ماه اوت سال گذشته به بنگلادش آمده اند.
بسیاری از مردم میانمار روهینگیایی‌ها را مهاجرینی غیرقانونی می‌دانند و لذا این مردمان از تبعیض‌هایی که علیه‌شان روا می‌رود در رنج هستند. دولت میانمار با روهینگیایی‌ها همانند مردمانی فاقد ملّیت و بی‌خانمان برخورد می‌کند و به آنها تابعیت نمی‌دهد. روهینگیایی‌ها با محدودیت‌های سفت و سختی مواجه هستند؛ از جمله محدودیت در جابجایی، دسترسی به امکانات پزشکی و آموزشی.

منبع: ایرنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.