علمای دینی افغانستان و پاکستان: ادامه جنگ در افغانستان غیردینی است

علمای دینی افغانستان و پاکستان در نشستی که در عربستان سعودی با حضور دبیرکل سازمان همکاری های اسلامی برگزار شد، ادامه جنگ در افغانستان را غیردینی دانستند و بر لزوم ایجاد صلح در این کشور تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری جمهور افغانستان روز پنجشنبه اعلام کرد که نشست علمای افغانستان و پاکستان در عربستان سعودی برگزار و آنها هرگونه ادامه جنگ در افغانستان را ناروا خوانده و تاکید کردند که باید این جنگ پایان یابد.

محمدداود دبیرکل سازمان همکاری های اسلامی در این نشست تاکید کرد که جمهوری اسلامی افغانستان موقف دینی، معتدل و سازگار را در قبال صلح، به‌ ویژه تامین آتش‌بس فوری و تعیین سرنوشت کشور از طریق اراده‌ آزاد مردم اختیار کرده که مورد قبول تمام کشورهای اسلامی بوده و ما نیز از این موقف دولت افغانستان اعلام حمایت می‌کنیم.

ژنرال بلال اکبر سفیر پاکستان در عربستان سعودی گفت که چهره اصلی اسلام ثبات است. چهار دهه است که جنگ در افغانستان جریان دارد اکنون زمان آن رسیده است که زمینه برای صلح فراهم شود.

وی افزود که ادامه جنگ در افغانستان برای پاکستان نیز درد آور است و صلح در افغانستان صلح در پاکستان نیز است.

بر این اساس ،عنوان می شود که پاکستان در روند صلح افغانستان نقش اساسی دارد و طالبان را به میز مذاکرات صلح حاضر کرده است.

«محمد قاسم حلیمی» وزیر حج و اوقاف افغانستان در این نشست نیز با یادآوری این که اکنون جنگ افغانستان به جای رسیده که مساجد و مکاتب مورد حمله انفجاری و انتحاری قرار می ‌گیرند و زمانی که مسلمان، مسلمانان را می ‌کشند الله اکبر می‌گویند.

حلیمی تاکید کرد که همه علمای اسلامی مسئولند تا برای ختم جنگ در افغانستان اقدام کند؛ در حالی که یگانه بهانه ادامه جنگ که حضور نیروهای خارجی خوانده می‌شد، هم از بین رفته است.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.