تمجید از نقش مثبت مسلمانان بریتانیا در انجام واکسیناسیون کرونا

وزیر بهداشت بریتانیا از نقش مسلمانان و مساجد این کشور در تشویق به انجام واکسیناسیون کرونا و تسریع روند آن قدردانی کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از The National News، مت هنکاک در نشستی که در مورد واکسن کرونا و با شرکت کشورهای G۷ (هفت کشور صنعتی جهان) برگزار شده بود از نقش مسلمانان و مساجد این کشور در انجام واکسیناسیون کرونا قدردانی کرد. وی نقش مسلمانان را به عنوان افراد قابل اعتماد در جوامع این کشور به ویژه در ماه رمضان برای اطمینان از دریافت واکسن تأیید کرد.

نظرسنجی YouGov در ماه گذشته نشان داد که مردم بریتانیا در رأس جدول جهانی تمایل به دریافت واکسن قرار دارند. ۹۰ درصد از افرادی که از آنها در مورد سؤال شده گفته‌اند که واکسن می‌زنند.

در اجلاس روز چهارشنبه، بریتانیا که ریاست دوره‌ای اجلاس کشورهای عضو G۷ را برعهده دارد از آغاز یک کمپین جهانی در مورد اعتماد به واکسن به رهبری یک کارگروه تحت نظارت G۷ خبر داد.

هنکاک گفت: اعتماد به واکسن یک چالش بین‌المللی است و نیاز به اقدام بین‌المللی دارد.

گزارش London News Online نیز حاکی است، روز گذشته حدود هزار نفر در مسجد ویمبلدون واکسن کرونا دریافت کردند و این مسجد تا نیمه‌های شب کار تزریق دوز اول واکسن کرونا را انجام داد.

این واکسیناسیون از روز دوشنبه آغاز و برای افراد بالای ۳۵ سال بود اما بعد سن افراد را به ۲۵ سال کاهش دادند و حدود هزار نفر واکسینه شدند.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.