اعتراض مسلمانان اتریش به طرح جدید دولت این کشور

طرح جدید دولت اتریش که به هدف مقابله با افراط‌گرایی ارائه شده‌، با مخالفت و اعتراض مسلمانان اتریش روبرو شده‌است.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، دولت اتریش روز گذشته، پنجشنبه از آنچه «نقشه تعاملی اسلام» خوانده است در اینترنت رونمایی کرد.

این اقدام، محکومیت گسترده انجمن‌ها و سازمان‌های اسلامی را در پی داشت. آنها این نقشه را محکوم کردند و آن را لکه ننگی دانستند که آنها را در معرض ناامنی بیشتر قرار می‌دهد. به گفته آنها این برنامه نشانگر قصد واضح دولت برای انگ زدن به همه مسلمانان به عنوان یک خطر بالقوه است.

نقشه تعاملی ارائه شده، یکی از قوانین این کشور در مورد اسلام را که از یک قرن پیش اجرا می‌شود اصلاح می‌کند. همچنین هدف آن تا حدی مقابله با افراط‌گرایی و منع هرگونه دریافت کمک مالی خارجی برای مساجد یا امامان مساجد ذکر شده است.

سازمان جامعه مسلمانان اتریش اعلام کرد که این نقشه نمایانگر وضعیت آشکار بی‌اعتمادی به مسلمانان است.

سوزان راب، وزیر ادغام اتریش، وب سایت جدیدی را تحت عنوان «نقشه ملی اسلام» اعلام کرد. اکنون شهروندان می‌توانند نام بیش از ۶۰۰ مسجد و انجمن، آدرس آنها، هویت مقامات و روابط احتمالی آنها با خارج از کشور را پیدا کنند.

راب تأکید کرد که این موضوع به معنای سوء ظن عمومی نسبت به مسلمانان نیست، بلکه به معنای آشکار کردن پشت پرده ایدئولوژی‌هایی است که ارزش‌های لیبرال دموکراسی را زیر سؤال می‌برند.

طرفه بغجاتی، نماینده یک سازمان اسلامی پرسید آیا تصور می‌کنید که می‌توان چنین نقشه‌ای را درباره یهودیت یا مسیحیت در اتریش تهیه کرد؟ وی افزود: این نگران‌کننده است. من از این دولت که بار دیگر برنامه‌های راستگرایان افراطی را مطرح می‌کند ناامید شده‌ام.

به گفته شورای نماینده مسلمانان، این نقشه جدید فقط به نژاد‌پرستی و ناامنی علیه مسلمانان اتریش دامن می‌زند.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.