نمایشگاه هنر اسلامی و مساجد در عربستان

نمایشگاه «شطر المسجد» با ۱۱۶ قطعه باستانی درباره تاریخ مساجد مختلف و ارتباط آن به هنر اسلامی، در ظهران عربستان برپا شده است.

به گزارش ایکنا، به نقل از الیوم، نمایشگاه «شطر المسجد» که به مدت دوسال است که از سوی مرکز فرهنگی بین‌المللی اثراء در شهر ظهران عربستان برپا شده، به مفهوم مسجد و ارتباط آن با هنر اسلامی، نقش تاریخی، اجتماعی و دینی مساجد و بعد تمدنی و فرهنگی آن می‌پردازد.

در این نمایشگاه ۱۱۶ قطعه‌ هنری باستانی و تزئینات مساجد تاریخی جهان به نمایش درآمده و یکی از مهمترین نمایشگاه‌های هنر اسلامی در عربستان سعودی به حساب می‌آید.

نمایشگاه شطر المسجد علاوه بر ارائه آثار باستانی به روشی مدرن و با استفاده از عینک واقعیت مجازی، سهم به سزایی در تقویت ارتباطات فرهنگی و تمدنی و اندیشیدن درباره فرهنگ اسلامی ایفا می‌کند.

نمایشگاه مذکور همچنین به وظایف و فعالیت‌هایی در حمایت از مسجد مانند وقف و همچنین اختصاص بخشی از مساجد به درمانگاه و مدرسه پرداخته است.

نسخه‌ها و کتب پزشکی، تابلوهایی برای آموزش خواندن و نوشتن در قرون گذشته، آثار باستانی برجسته‌ای از قرن هشتم هجری، اسطرلابی مربوط به سال ۶۴۸ هجری قمری، محراب چوبی ساخته شده در سال ۷۱۹ هجری قمری و آثار باستانی بسیار استثنایی در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته است.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.