واکنش‌ها به امتناع رهبر حزب کارگر انگلیس از شرکت در یک مراسم افطاری

رهبر حزب اپوزیسیون کارگر انگلیس که به دنبال توییت یک سازمان محافظه‌کار جناح راست موسوم به “انجمن نمایندگان یهودیان انگلیس” از شرکت در یک مراسم افطاری عمومی خودداری کرده بود، به تضعیف جامعه مسلمانان این کشور، داشتن معیارهای دوگانه و حمایت از اسرائیل متهم شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، یک سازمان مردم‌نهاد فلسطینی مستقر در انگلیس موسوم به “دوستان الاقصی” در عریضه‌ای “کی‌یر استارمر”، رهبر حزب کارگر انگلیس را به معیارهای دوگانه و حمایت از رژیم صهیونیستی در اشغال نظامی غیرقانونی سرزمین‌های فلسطینی متهم کرد.

در این عریضه آمده است: ما امضاکنندگان این عریضه شدیدا از امتناع کی‌یر استارمر از شرکت در یک مراسم افطاری در کنار مسلمانان در ماه مبارک رمضان نگران هستیم. رهبر حزب کارگر انگلیس با انتخاب شخصی‌اش برای عدم شرکت در این مراسم افطاری در حقیقت برای مسلمانان تبعیض قائل شده که به اسلام هراسی نظام‌مند که در درون حزب کارگر وجود دارد، دامن می‌زند.

در ادامه این عریضه آمده است: ما از رهبر حزب کارگر می‌خواهیم تا خیلی شفاف توضیح دهد که چرا مسلمانان و افرادی که به دنبال عدالت و جبران حق مردم فلسطین هستند را تضعیف می‌کند.

پس از آنکه “انجمن نمایندگان یهودیان انگلیس” به توییت منتشر شده از جانب سازمان‌دهنده این مراسم افطاری که در آن خواستار تحریم خرماهای اسرائیلی تولید شده در اراضی اشغالی فلسطین شده بود، اشاره کرد، کی‌یر استارمر از حضور در این رویداد امتناع کرد.

سازمان “دوستان الاقصی” گفت: این تصمیم استارمر برای عدم شرکت در این مراسم افطاری عمومی شدیدا ناامیدکننده بود چرا که بیش از 60 درصد از اعضای حزب کارگر از جنبش بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل علیه اشغال غیرقانونی اراضی فلسطین حمایت کرده‌اند. استارمر از مشارکت و همکاری با این اعضا خوشحال است اما وقتی مسلمانی حمایت خود را از این جنبش ابراز می‌کند، آن را “غیرقابل قبول” می‌داند.

این سازمان افزود: استارمر با تهدیدآمیز جلوه دادن جنبش بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل صریحا حمایت بی‌قید و شرط خود از اسرائیل و ادامه اشغال اراضی فلسطین و نقض حقوق فلسطینی‌ها را ابراز می‌کند.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.