پارلمان اردن خواستار تعطیلی سفارت اسرائیل درجهان شد

فراکسیون پارلمانی الاصلاح اردن در پی افزایش تنش‌ها در قدس، اقدامات اسرائیلی‌ها را محکوم کرد و در برابر کوتاهی رسمی جهان عرب، از کشورهای آزاده جهان خواست روابطشان را با رژیم صهیونیستی قطع و سفارت آن را ببندند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، فراکسیون الاصلاح در بیانیه‌ای اعلام کرد، جنایات رژیم صهیونیستی در حق ملت فلسطین به خصوص تجاوزهایی که اخیرا در قدس و علیه ملت فلسطین و مقدسات آن مرتکب شده، با نگرانی پیگیری می‌شود؛ جنایت‌هایی که در مقابل چشم جهانیان و در سایه سکوت جامعه جهانی، شورای امنیت، اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی صورت می‌گیرد.

در این بیانیه آمده است که اقدامات امروز رژیم صهیونیستی چالشی برای جهان و ملت فلسطین است و باید بابت این جنایت در دادگاه کیفری بین المللی مجازات شود.

فراکسیون پارلمانی الاصلاح در اردن بر لزوم حفاظت از مسجدالاقصی، قدس و فلسطین تاکید کرد و حمایت از ملت فلسطین را وظیفه شرعی، قانونی و انسانی دانست که نباید ملت اسلام و عرب آنها را رها کرده یا از وظیفه خود دست بکشد.

در ادامه بیانیه آمده است، فراکسیون الاصلاح موضع اتحادیه عرب و اقدامات آن در سطح بین المللی برای متوقف کردن تجاوزهای رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها محکوم می کند و در برابر این کوتاهی رسمی جهان عرب، از کشورهای آزاده جهان می‌خواهد روابطشان را با رژیم صهیونیستی قطع و سفارت آن را ببندند.

فراکسیون الاصلاح خواستار اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از اردنو احضار سفیر و کادر سفارت اردن از فلسطین اشغالی شد.

فراکسیون الاصلاح از دولت اردن هم خواست مصوبه پارلمان درخصوص لغو توافقنامه گازی با تل‌آویو را اجرایی کرده و پیش نویس قانون ممنوعیت واردات گاز و مشتقات نفتی از رژیم صهیونیستی را به پارلمان ارائه دهد.

این فراکسیون همچنین خواستار توقف تمامی اشکال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و لغو توافقنامه وادی عربه شد.

فراکسیون الاصلاح از پارلمان خواست درباره اجرای قانون پیشنهادی لغو توافقنامه وادی عربه و تمامی توافقنامه‌های پس از آن، آزادی تمامی زندانیان متهم به حمایت از مقاومت فلسطین، تهیه پیش نویس قانون لغو تمامی مواد قانونی که حمایت از مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی را جرم می داند، موضع قاطعی اتخاذ کند.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.